• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

party tält

F

F.d. 11293

Guest
Vi har ingen markis, bland så saknar vi en sådan, men dom flesta tillfällena så trivs vi att sitta i solen.
Nu kommer min fundering, vad sägs om att ha ett partytällt med sig? nästan gratis är det och så kan det ju stå kvar o markera plats om man gör ett ärende, (på dom plaser som det funkar på)
Är det någon som har provat detta eller har funderingar kring det?
:)
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: party tält

Eftersom jag hyr ut tält så har man ju sett endel engångtält under åren.
Det bästa vore om du köpte ett typ easy up tält finns billiga på rusta,då slipper du alla lösa delar som du måste tejpa ihop i skarvarna för stabilitet.(de vita prasseltälten)
Men jag rekomenderar att du impregnerar detta tak.
har sålt impregnering till sådana som köpt dessa men det var för flera år sedan.
De kanske är bättre nu./hoppas du hittar ngt som passar Ikea har ju även fräcka tak som ser ut som segel./susanne
 
Senast ändrad:
F

F.d. 10115

Guest
Sv: party tält

Vi har ingen markis, bland så saknar vi en sådan, men dom flesta tillfällena så trivs vi att sitta i solen.
Nu kommer min fundering, vad sägs om att ha ett partytällt med sig? nästan gratis är det och så kan det ju stå kvar o markera plats om man gör ett ärende, (på dom plaser som det funkar på)
Är det någon som har provat detta eller har funderingar kring det?
:)
Vi hade samma tänke i början på semestern.Köpte ett tält på Rusta och började sätta upp det...höll på att bli helt tokig,ställning är av mycket klen kvalitet och samma sak med hörnen av plast.Vi använde inte tälten en enda gång utan lämnade det på miljöstationen.Men har man stort tålamod och förstärker ordentlig kanske det funkar,man ser ju trots allt ganska många som använder dom. Håller med föregående...köp den dyrare varianten.
 

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: party tält

En stor parasoll kanske kan hjälpa er. Om, Om solen blir för besvärlig.
Kostar ej skjortan.
Partytälten har också en viss förmåga att följa med vinden varthän den bär.
Annars kan ni komma upp till Värmland där har vi skog som skymmer för solen. Visserligen blir det ingen markering av platsen, men det finns fler ställen att stanna till på om någon tjyvar den.

Ha det så bra!
:msn_sun::msn_stormy::msn_rainbow::msn_sun: Efter regn kommer sol.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55328

Guest
Sv: party tält

Använde partytält fösta året men husbil, det funka perfekt.
Ofta blev det en samlingsplats för gäster, och man behövde inte oroa sig för repor på bilen (alla har inte koll på stolarna).
Dessutom har du rätt i att det fungerar som platsmarkering.
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: party tält

Att använda partytält verkar vara lika snålt som att använda golvläggningsknäskydd när man kör motorcykel.
Har man råd med en husbil kan man väl också montera dit en markis.:yes:
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: party tält

jag tror nog inte att det är snålhet det är nog vikt som dom sparar jag fönderar på samma lösning använt markis i sommar 3ggr (de väger för mycket) mvh övervikt
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: party tält

Att använda partytält verkar vara lika snålt som att använda golvläggningsknäskydd när man kör motorcykel.
Har man råd med en husbil kan man väl också montera dit en markis.:yes:
Vi hade bättre råd innan vi köpte husbil, men jag tycker det är kul med nya ider o nytt tänk.
:)
 
Toppen