• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

PARKERINSVAKTER NITISKA LISEBERG

F

F.d. 53328

Guest
Go kväll, vill bara meddela att de som står med längre husbil på parkering söder ( lilla ingången till Liseberg ) får se upp extra. Här går de med måttband och kollar överhäng och däck inom rutor.
En skam och dålig bollkänsla för oss som bor i Göteborg , kolla gärna på andra sidan ån, där är det P platser som inte har rutor. De verkar samlas söder om Liseberg , sedan är jakten i full gång. Vi bor 6 minuter från Liseberg och promenerade ner till lilla ingången, såg två P vakter som satte böter på fem husbilar och andra fordon. Att prata med dom var omöjligt, jag tyckte det var på gränsen på en, " oavsett om du flyttat denna nu , får du överklaga " fick jag som svar. MEN DET ÄR INTE MIN HUSBIL, och du är överambitiös!!!((((
Välkomna till Göteborg , på St sigfridsgatan efter ST1 finns automater , gå upp genom skogen och gå igenom, då kommer du till underarten av E6 och är vid Balder!!

F

F.d. 55338

Guest
Sv: PARKERINSVAKTER NITISKA LISEBERG

Göteborg en RIKTIG SKITSTAD för Hus-bilar.Är det så man ska uppföra sig när dom "eventuellt"vill få dit turister!!!! ELLER?????? OVE.

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Håller inte med dig Ove, Göteborg är en riktigt fin turiststad och jag är ganska säker på att inte är så mycket värre i Gbg än i andra storstäder. Man läser om folk som hört talas om inbrott men man hör sällan någon som själv blivit utsatt.
Här finns många bra platser att övernatta på, t ex vid fritidshamnarna och baden, alldeles vid järntorget(mittemot feskekyrkan) mf l andra platser. Så välkommen till ett fint Göteborg!

F

F.d. 25867

Guest

Vi parkerade långt från city, nästan ensamma, vid Fiskebäcks hamn.

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021

Förrförra helgen övernattade vi på Amundsöns parkering efter en skön baddag med sondottern. Som tyvärr brände sig på manettrådar.
På morgonen när vi åt frukost kom en man gående, först till en annan husbil som tyvärr ställt sig på tvären och ställt ut solstolar framför. Mannen viftade med armarna bort mot båthamnen. Sedan kommer han klivande mot oss och meddelar att här skall bli nationalpark nästa år och då bestämmer staten om parkeringen. Sedan meddelar han att vi får flytta oss längst bort vid båthamnen för DÄR SER JAG ER INTE. Eftersom vi strax skulle åka gjorde jag ingen konfrontation. De båda andra husbilarna som också övernattat körde snällt bort och ställde sig vid båthamnen.
Detta är en betalparkering P utan tillägstavlor och är med i klubben förtecknig över husbilsplatser. En grusplan utan platsmarkering.
Alltså tillåten parkering i 24 timmar mot avgift. Mannen vi råkade ut för var förmodligen toalettövervakare och tog sig egna rättigheter mot husbilsfolk.
En husbilshatare med andra ord.
Jag hoppas många använder denna parkering vid besök på Amundsön och inte låter sig köras bort.

Gotberg

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
9212
Medlemskap
2025

Jag har svårt att förstå problematiken, om man ser till att följa regler och förordningar är min erfarenhet att man sällan stöter på problem. Att "konfrontera" människor som retat sig på icke regelmässiga beteenden är ju inte heller någon bra idé, bättre är ju att försöka vara litet ödmjuk, allra helst om man kanske inte har helt rätt.

Ha det bra!

hans p

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024

det är inte alltid gångbara sk ställplatser i husbilsklubbens förteckningar en del står bara där för att någon medlem klarat sig från böter eller konfronteras med arga boenden

F

F.d. 53328

Guest

Vi har stått här många gånger, hamnkaptenen sa välkommen, P automat kanske gäller, men på båtuppläggningsplatsen finns elplintar, så ställ er där ni tycker.
Men vägen ut mot Långedrag (Torgny Segerstedt Gatan ) ligger Hinsholmkilens båtklubb, prata med hamnkaptenen så kostar det en slant med eller utan el, både buss och spårvagn in till centrum ligger 500 meter bort.
Tyvärr har Liseberg tagit monopol på camping och ställplats vid och runt Skatås/Delsjön, dyrt och står man längst upp så känns det dom att fjällvandra innan man ser bebyggelse. Skäms Liseberg!!

Toppen