• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parkeringsproblem

Vaggan

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
4327
Medlemskap
2028
Var igår Lördag 16/5 på Parapeten i Helsingborg. Där var då Husbilar,
som sträckt ut sig med att parkera på vars 4 P-platser.
Håll er till parkeringsreglerna, annars blir det slut för oss att använda P-platser.
Vi måste skärpa oss.

// Tommy

F

F.d. 50609

Guest
Sv: Parkeringsproblem

Det var dom stora bilarna längst bort som stod så ,håller med, inte snyggt/populärt/okej vi som stod närmare "korsningen" var parkerade enligt gällande regler, dvs alla hjul inom linjerna och parkeringsbiljett placerad väl synlig i framrutan.

F

F.d. 50609

Guest

Nu är det ju inte avgörande om dom är med i hbk, trafikreglerna gäller alla även icke-hbk medlemmar, att söka upp och värva medlemmar får andra göra, och att bötfälla/flytta/tillrättavisa felparkerade fordon är inte heller något jag är intresserad av, men att dom förstör för oss alla... det har jag en åsikt om!

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Stör för oss gör ju även de "Oseriösa kringresande hantverkarna". Men det verkar inte som om någon är intresserad att göra något aktivt i den frågan - inte ens polisen. Så varför bry sig över huvudtaget vad andra gör :confused:. Det blir ju bara negativ stämning. Jag tycker att vi i HBK ska jobba för positiv stämning.

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

Stör för oss gör ju även de "Oseriösa kringresande hantverkarna". Men det verkar inte som om någon är intresserad att göra något aktivt i den frågan - inte ens polisen. Så varför bry sig över huvudtaget vad andra gör :confused:. Det blir ju bara negativ stämning. Jag tycker att vi i HBK ska jobba för positiv stämning.

Jag tycker det finns en stor skillnad, är det gäller de kringresande "takläggarna" eller vad man vill kalla dom för, så blir inte vi husbilsturister dömda av allmänheten. Vill dock påstå att när vi husbilsturister missköter oss så blir vi straffade på ett eller annat sätt, troligen så kommer det upp P-förbud eller liknande. När det gäller att sprida negativ stämning så är vi nog lika goda "kolsupare" allihopa och i det här fallet så är det väl på gränsen till överdrift att påstå det.

Toppen