• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkeringsproblem vs Bankomat.

F

F.d. 6238

Guest
Skall berätta en "rolig" "tråkig" historia som hände mig och hoppas att det är en varning till Er andra om det händer.
Brukar inte gå med kontanter i fickan eftersom "dom" alltid pratar om rånrisk o.s.v.

Vi hade åkt ner till Stan och jag gick in på Bankomaterna som ligger vid "Gumperts Hörna". Alla gamla Göteborgare vet var detta ligger. Jag gick fram till den högra automaten och tryckte på uttag 500 kronor. Ut kommer 4 (FYRA) hundralappar. Monica stod bredvid och jag började att räkna pengarna. F-n tänkte jag 4 st, det kan INTE stämma. Räknade en gång till, 2 ggr , 3ggr 4 ggr. Det hjälpte inte det VAR 4 hundralappar.

F-N tänkte jag: Jag gör ett uttag till! Trycker för andra gången in 500 kronor. Och ut kommer 5 st hundralappar. Ok, jag går in på banken och berättar min historia. "Hon" tittar på mig som om -- Här skall du för f-n inte komma att bluffa här för hundra spänn---

Men "jag tror att hon har gått charmkursen" hon ber mig med ett leende att gå till närmsta SEB kontor. Jag går ner till Östra Hamngatan och tar ett O (tur) rsnr, och får vänta nästan i 25 min. (det var 3 kunder före mig)
och helt plötsligt var det min tur (O) tur.

Jag berättar hela förloppet och "damen" lyssnar intensivt och tittar inte på mig utan hon pratar och tittar på sin Datorn hela tiden.
Går sedan bort och tar fram en Reklammation ur Skrivaren som jag får skriva under.

Jag frågar då : Vad händer nu? Den vänliga Damen svarar att ---nu skall detta utredas---

Hade nästan glömtihåg saken men igår (när vi var vid Kroksjön) så ringer mobilen och en vänlig dam från SEB. informerar mig om att Nu är utredningen klar.
Hon berättar vidare att dom har fått fram data från bankomaten och den visar på att jag har fått ut i första utbetalningen en 500 lapp, och i andra uttaget en st 500 lapp. Jaha , säger jag då, men snälla Du--- JAG HAR FÅTT UT 4 st Hundralappar i första uttaget och i andra 5 st hundralappar.

Den vänliga Damen önskar mig en Trevlig Helg och en fortsatt trevlig kväll.???!!!??

Varför upptar jag er tid nu med detta långa inlägg, och
vad ÄR BUDSKAPET???

Jo nästa gång Ni går till Automaten och skall ta ut flera tusen kronor så rekommenderar jag att Ni går in på ett Bankkontor och tar ut pengarna i Kassan.
För Automater kan man inte lita på. Bankerna gör MILJARDVINSTER och gör det på oss "vanliga" som tror på automaterna. Jag klarar ekonomiskt att bli blåst på 100 spänn men jag tror inte att en fattigpensionär eller en ensamstående mor klarar att loosa en papperslapp i Bankomatern. Nästa gång man tar ut kontanter kan det lika gärna vara en 500 lapp som man blir blåst på.
Hls Kurt i M o K.:confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Parkeringsproblem vs Bankomat.

Ja du Kurt. Det här har jag väntat länge på. Är lika glad varje gång det fungerar.

Lider med dig. kanske inte för pengarnas skull utan för principen. Men om det blev fel för dig och dom säger att allt är rätt så måste någon fått 100kr för mycket. Någon avstämning på automaten måste väl finnas.

F

F.d. 6238

Guest

Tack Håkan. Precis. Jag kan berätta att jag har jobbat med automater nästan hela mitt liv. Vi hade en Bankautomat på Stena som vi fyllde med pengar och ibland kom folk och klagade på att dom inte hade fått rätt pengar. Oftast var det bara att gå in bakom automaten och då kunde man hitta felet. Min lärdom av detta är att det är mycket sällan som folk bluffar om automatuttag.

Jag har jobbat med Spelautomater sedan 69 fram tills min pensionering och ibland kom folk och berättade att de och de hade hänt. Ibland kunde man tänka så här--- Stå för hel--- inte och ljug mig rätt upp i ansiktet. Men jag sa då att vi skulle titta på problemet.
Jag tog in Automaten på verkstaden och började provspela den. Ibland kunde jag hålla på i flera månader (dock inte effektiv tid) för att provköra automaten. Och helt PLÖTSLIGT så hände detta som inte KUNDE hända. Kunden hade rätt, han hade inte ljugit utan precis så som han sa att det hade hänt hände.
Så mina vänner stå på ER om NI VET att Ni har rätt. Jag som TRODDE att jag kunde, kunde ingenting, för den som kunde, DET VAR KUNDEN. Men som tur var så det ända jag KUNDE det var att kunden har ALLTID rätt.
Numera kan jag stava till ÖDMJUK.
Hls K i M o K.

F

F.d. 10558

Guest

Råkade ut för en annan grej vid bankomaten FSB Volvo TK-porten.
Skulle ta ut 2000:- men bankomaten snodde kortet och sa att det var spärrat och att jag skulle ta kontakt med min bank.
Det tog nära nog en vecka innan jag fick mitt nya kort och kod så jag kunde handla igen.
/Bosse

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025

Sånt där är väldigt förargligt. Automaten kommer ihåg varenda feltryckning och när man själv har glömt de två tidigare feltryckningarna som skedde för flera år sedan så råkar man göra en ny och då spärras kortet och man får vänta en vecka på ett nytt eftersom automaten tar hand om det.

EssoJ

Toppen