• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parkeringsljus beter sig märkligt

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025
Vänster parkeringsljus och baklampa på min Fiat 2008 lyser någon sekund och sedan slocknar det. Är det någon som varit ute för samma fenomen. Kan ju inte vara någon säkring. Detta upprepar sig varje gång jag sätter på ljuset.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Parkeringsljus beter sig märkligt

Det sitter en canbus styreboks under bilen bak, sjekk at kontaktene på den sitter godt i og at det ikke er skade på boksen. Nøyaktig plass husker jeg ikke.

F

F.d. 2621

Guest

Det sitter en canbus styreboks under bilen bak, sjekk at kontaktene på den sitter godt i og at det ikke er skade på boksen. Nøyaktig plass husker jeg ikke.

Vad är en canbus styreboks??

Se även tråden Positionsljus startad av Gråbo 10-06-25.

Detta är ett irriterande problem, som kommer och går och som är svårt att förstå sig på. Man önskar att det bara var en fråga om en säkring!

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Efter mycket om och men och letande efter säkringar så hittade jag felet av en slump. Displayen visade att vänster parkeringsljus fram var ur funktion. Lampan var trasig och jag bytte lampa. Vid tillfället så hade jag bara en 10 w lampa och det var den jag satte i. Tänkte att det gör väl inget att det lyser lite starkare bara p-ljuset fungerar. Efter bytet så fungerade varken fram eller bakljuset på vänster sida.

När jag plockade ur lampan så fungerade bakljuset ?? Det visade sig att det går inte att sätta i en 10 w lampa. Systemet kräver 5 w lampa och vid byte till en sådan så fungerade allt igen.

Märkligt fenomen.

Kenneth

Toppen