• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parkeringplats i Göteborg

F

F.d. 3835

Guest
Hej, mitt namn är Irene och jag bor i Göteborg (Kortedala).
På slut av Maj kommer mina föräldrar att besöka mig och min sambo. De åker husbil hit, då undrar jag om "någon känner någon" eller nån plats var man kan parkera en husbil för ungefär 4 dagar.
Idèen är att mina föräldrar kommer att bo hemma hos mig när de kommer hit, därför behöver de inte en utrustad parkeringsplats för husbil (med el uttagning osv.) men bara ett plats för att lämna husbilen under tiden utan att riskera hitta den skadad eller inte alls när de behöver åka vidare på resan de håller på med.
Jag vet att det finns Lisebergsbyn, men jag har kollat lite på priserna och det känns alldeles för dyrt. (de erbjuder ju parkeringsplats med eluttag och husbilsutrustning, men det skulle de ändå inte använda, då känns det onödigt att betala för det). Sen, ligger Lisebergsbyn långt ifrån vad jag bor.
För en par veckor sen tog jag en promenad i närheten av mitt hem, och såg en liten parkeringplats (med staket) precis vid Aprilgatan (villa området). Det fanns 2 husvagnar parkerade inuti, men inget telefonnummer eller kontaktinfo. Är det någon privat ägare?

Min pappa är president i en husbilsklubb (och ansvarig för deras bevakade parkeringsplats) i Italien (ganska nära Trieste, på gränsen med Slovenien).

Kanske det finns möjlighet att samarbeta i fall att någon här behöver resa ner till t ex Kroatien och behöver nånstans att stanna på vägen?

Men kontentan är att jag behöver hjälp att hitta en bra parkeringsplats till mina föräldrar under deras besök. Jag är tacksam för all hjälp och tips!

//Irene

F

F.d. 50343

Guest
Sv: Parkeringplats i Göteborg

Hej Irene!

Min första tanke var Kvibergs Vandrarhem. De har gratis parkering, men det är säkert bara för deras gäster. Det skulle dock förvåna mig om de sade nej till en husbil som står där och du/ni erbjuder en peng för det. Det är väl dessutom inte särskilt fullt på vandrarhemmet nu vilket torde göra att det borde finnas många tomma parkeringsplatser.

I området kring den gamla Kasernen finns det säkert många platser som de kan ställa en husbil på (för en begränsad tid). Tala med något företag/förening där. Du kan ju inte få mer än ett nej.

Lycka till!

/ Anders

kent och gittan

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11073
Medlemskap
2021

Hej!

Kolla gärna området noga!innan ni ställer bilen obevakad!!

m.v.h.
kent

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jag kulle nog inte rekommendera Kviberg, det är alldeles för mycket folk i rörelse där? :wideeyed: Eventuellt kan nog SMC hjälpa till, dom har en inhägnad gård? :)

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2026

Jag kulle nog inte rekommendera Kviberg, det är alldeles för mycket folk i rörelse där? :wideeyed: Eventuellt kan nog SMC hjälpa till, dom har en inhägnad gård? :)

Tror att SMC är ett bra alternativ för säker förvaring.
Ring och prata med Björn Simson, lägg fram ditt dilemma och han kommer säkert att hjälpa till. Han är svag för smicker;;)
Det ligger på Vagnmakargatan alldeles intill Partillegränsen, norr om ån.

larsc

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9398
Medlemskap
2025

Hej Irene
Hur stor är husbilen?
Min dotter har en uppstälningsplats på inhägnat låst område som visserligen ligger på hisingen nära björlanda.
Men om detta inte är problem och om inte husbilen är för stor så kan ni låna den några dagar

Hälsnigar
Lars

Niclas & Pia

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024

Kolla med Lerjedalens golfklubb...Gunnilse, inte så långt från Kortedala.Har för mig att dom hade uppställningsplats för husvagn/husbil ...det var dock för några år sedan när jag var medlem där

//Niclas

F

F.d. 3835

Guest

Ni är väldigt många och trevliga! Tack för alla eran tips, jag ska kolla de alla!
Tack så mycket!

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej!
Inget hindrar att bli medlem i HBK Visserligen kostar det 100kr (ett hundra kronor) om året i medlemsavg. Men det tjänar man in på alla trevliga
inlägg, tips & kommentarer!
Slå till så är du en av oss!
Mvh.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

flor16, du menar kanske att Irenes föräldrar från Italien skall bli medlemmar här för att de behöver en parkeringsplats i fyra dagar? Jag tror inte att Irene själv har någon husbil.

Din iver att "ragga" medlemmar är beundransvärd om än något överdriven tycker jag.

//Michael, medlem

Berith&Janne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2025

Hej, mitt namn är Irene och jag bor i Göteborg (Kortedala).
På slut av Maj kommer mina föräldrar att besöka mig och min sambo. De åker husbil hit, då undrar jag om "någon känner någon" eller nån plats var man kan parkera en husbil för ungefär 4 dagar.
Idèen är att mina föräldrar kommer att bo hemma hos mig när de kommer hit, därför behöver de inte en utrustad parkeringsplats för husbil (med el uttagning osv.) men bara ett plats för att lämna husbilen under tiden utan att riskera hitta den skadad eller inte alls när de behöver åka vidare på resan de håller på med.
Jag vet att det finns Lisebergsbyn, men jag har kollat lite på priserna och det känns alldeles för dyrt. (de erbjuder ju parkeringsplats med eluttag och husbilsutrustning, men det skulle de ändå inte använda, då känns det onödigt att betala för det). Sen, ligger Lisebergsbyn långt ifrån vad jag bor.
För en par veckor sen tog jag en promenad i närheten av mitt hem, och såg en liten parkeringplats (med staket) precis vid Aprilgatan (villa området). Det fanns 2 husvagnar parkerade inuti, men inget telefonnummer eller kontaktinfo. Är det någon privat ägare?

Min pappa är president i en husbilsklubb (och ansvarig för deras bevakade parkeringsplats) i Italien (ganska nära Trieste, på gränsen med Slovenien).

Kanske det finns möjlighet att samarbeta i fall att någon här behöver resa ner till t ex Kroatien och behöver nånstans att stanna på vägen?

Men kontentan är att jag behöver hjälp att hitta en bra parkeringsplats till mina föräldrar under deras besök. Jag är tacksam för all hjälp och tips!

//Irene

Hej Irene
Längst ner på Tideräkningsgatan ligger en Pizzeria, bakom den Kortedala telestation, där tror jag att man kan stå några dagar, kanske nära att kunna titta till husbilen också.

Ps. Är det en helg också är det nog inga problem, ingen som arbetar i byggnaden

mvh Janne

Toppen