• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parkering

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025
Sv: Parkering

Hur många rutor upptar en husbill om parkeringen har dubbla rader och rutorna har ett mått på 2,5x5 m. Bilens hjul ska vara innanför en p-rutan. Testade med min bil som är 6,4 m.
Speglarna var inne på dom andra rutorna. Bakre rutan var bakdelen. Om nästa husbil ska få plats får det bli en ruts i mellan. Dvs en husbil upptar 4 p-rutor.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Med den svenske normen på 250+10 cm bredde på p-ruten og normalbredd på husbiler på 234-240 så vil alltid speilene stikke inn over siderutene når en parkerer sentrert. Om det for parkering benytter 3 m bredde og lengde tilsvarende 2 normalruter så blir det ikke unødige mellomrom - men dette forutsetter at disse plassene ikke blir okupert av BMW og Audi - slik i opplevde med husbilplassene som var ved Thon-senteret på Töckfors. Selv om disse 6 plassene var langt fra inngangen var de ofte pent opptatt av en p-bil sentrert i hver plass.

F

F.d. 52918

Guest

Vill gärna berätta om en resa till Bornholm som vi gjorde för några år sedan,åkte från Ystad-Rönne.
När vi kom fram till Rönne,tänkte vi proviantera lite i en afffär,fann en affärscentra inne i Rönne,,,det fanns en parkering,men vi var lite osäkra om vi verkligen fick parkera där med en husbil,men åkte in,,,i samma ögonblick kom det en väldigt rar parkeringsvakt och frågade oss om vi ville parkera,det ville vi ju,då fick vi en P-skiva av henne och ett rart leende och hälsade oss välkomna till Rönne,och visade oss vart vi bäst kunde parkera vår husbil, önskade oss en trevlig semester på Bornholm.
Glömmer aldrig henne.
Vi hade fyra fina dagar på Bornholm.
Ingrid O Stig:wub::wub:

Toppen