• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parkering vid Tivoli?

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025
Vi drar till Köpenhamn och ska beskåda det enligt ryktet så vackert julpyntade Tivoli nu på torsdag. Vet någon om det finns en lämplig P-plats i närheten av Tivoli? Vi har ju så liten bil att vi (nästan) ryms på en vanlig ruta men finns det lite bättre utrymme är det ju en fördel. Ställplats för natten har vi hos vänner ett par mil söder om stan! Kanske nån mer som ska dit?
;)

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Parkering vid Tivoli?

vi har mange gange set husbiler parkere lige udenfor Tivoli lige overfor Rådhuset
men det er dyrt at parkere der. pas også på at I parkerer bilen indenfor ruten
parkeringvakterne er meget nogranna ( svensk ??) med det
håber I får en fantastisk tur:wink:
hilsen Michael og Marianne 788

F

F.d. 7458

Guest

husbil P. Fisketorget vid hamnen bevagtet plads for husbilar pris 100,-
går till Tivoli på 7 min.

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024

Husbilsplatsen vid Fisketorvet är förfärlig! Parkera hellre vid Fredriksbergs kanal.
Elisabeth

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

abslong camping, lätt att ta sig inn med tåg finns även en stell plats där. har inte provat, men ser bar ut och du får då även tillgång till campingen. Vi brukar vara där tror detta är 5 året brukar stanna några dagar, tivoli bäst på Fredagen, mindre med folk då. har även parkerat vid polis torget några hundra meter ifrån tivoliet. Välkommen.:wink:

Maja

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2025

Tack för goda tips och tillrop. Vi är nu tillbaka efter helgturen till Helsingör/Köpenhamn. Tivoli var underbart ljussatt och fredagen bjöd på soligt väder. P-plats under besöket på Tivoli blev Vestre voldsgate (?) i kvarteret väster om rådhuset. Visserligen 26 dkr per tim men nära både Tivoli o Ströget. Ställplats i den idylliska Greve där vi har vänner men där det också finns P-platser vid hamnen som lämplig ställplats. Jag kan lägga in den bland ställplatser vid senare tillfälle.

Husbil är gôtt även i Novembermörkret. Ha det!
;)

Toppen