• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parkering under säsong

F

F.d. 50350

Guest
Hej,
Vet inte om detta hamnar under rätt rubrik.
Jag är på G att köpa Husbil, en liten, den är under 6 m och Lastbilsreggad.
Jag trodde i min naivitet att jag skulle kunna teckna boendparkering under säsongen, men nu när jag läst runt verkar det som om man faktiskt inte KAN det, och att trots att den får plats på " vanlig" ruta inte kan stå som jag tänkt.

Så nu efterlyser jag en uppställnibgsplats där den kan stå när jag inte är ute och kör. ( bor i lägenhet i Sumpan)
Hur gör ni andra i Sthm?
Några som har några kreativa ideer och tips?
Tusen tack på förhand ❤

PC300

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
13358
Medlemskap
2024
Sv: Parkering under säsong

Hej!
Du kanske kan efterlysa möjligheten att hyra plats i Mitt i? Vi har egen tomt och har bilen där. Jag tänker att det borde vara möjligt att hyra in sig hos någon som har stor tomt som hen inte utnyttjar fullt ut. Annars är det kanske svårt om du inte kan stå på gatan. Det finns ju gator som inte tar avgift. Du kanske kan leta efter en sån? Då behöver du ju ingen boendeparkering. På vintern kan du ju lämna den på vinterförvaring någonstans där de har den servicen om du nu inte har tänkt använda den på vintern.

Hoppas du hittar en bra lösning!

Bogy

HBK Medlem
Kommun
Flen
HBK-Nr
18068
Medlemskap
2025
Sv: Parkering under säsong

Bara en tanke: Om du registrerar om lastbilen till personbil (p-bil 2) Kan det fungera då med boendeparkering?

Toppen