• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

parkering + handikapp

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025
Någon som kan upplysa om hur parkeringsmöjligheterna är inne i städer runt norra Italien(vi kommer troligen inte åka längre söderut än Pescara). Gäller även handikappsplatser.

ha det.......................:music-icon:

F

F.d. 11346

Guest
Sv: parkering + handikapp

Många städer i Italien har infört "Zona traffico limitato" en slags miljöavgift
för att få åka in i staden.(kameraövervakning). När du kommit så långt ska du se att det är trångt, trångt, där. Parkering sker ofta i parkeringshus. Tänk på höjden.. Parkeringar "ute" markerade med blå linjer är betalparkering. Med vita linjer är gratis. Handikapp- parkering är gulmålad,tillståndet ska synas. Men kan ochså vara lastzon. kolla skylten.. Och ställen utan linjer är platser där det parkeras typiskt Italienskt (lite hur som helst:D:D) Det finns ofta större parkeringar utanför stadskärnan. Lägg in en parkeringsskiva i bilen, den kommer till användning.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Det finns massor av ställplatser utefter Adriakusten som också är lämpade för handikappade.Skaffa Promobils ställplatskatalog för norra Italien så klarar ni er bra.Jag köper mina ställplatsböcker i bokhandeln Tyskland,men ni kan beställa genom www.scw-webshop.de också
Anders.B
Denna sida är bättrehttp://www.promobil.de/heft/buecher-dvds/-neu-stellplatz-atlas-italien.288652.7.htm

Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Lämnade Italien igår körde upp och ner till Sicilien på andra kusten. Det ät mycket trångt i städerna i Italien. Ibland helt omöjligt att hitta en parkeringsplats. Har även under körning fått fälla in backspeglarna ett 50-tal gånger. Lycka till!

Toppen