Om alla är snåla och inte gör det kommer tjänsten att försvinna. Herregud, lägg upp 90 spänn om ni använder tjänsten.
Det resonemanget håller jag verkligen inte med om. Vad har det med snålhet att göra?
Är jag snål för att jag inte köper en tjänst som jag inte behöver?
Visserligen har jag redan köpt den en gång men har kommit fram till att det är ytterligare en app jag inte behöver. Det har varken med pengar eller snålhet att göra. Det är väl ett fritt val för var och en!
Gratisversionen av Park4night för PC finansieras med reklam precis som så många andra gratis husbilsplatsversioner.
Tilll exempel:
Appen till Campercontact kostar 60 kr./år
Campercontact för PC är gratis och är sannolikt det mest använda program av husbilsåkare i Europa. Den finansieras genom medlemskap i NKC som kostar 68€/år. För det får man ACSI-CC-kort + kataloger, ställplatskataloger Campercontact + Appen, 9 tidningar/år, m.fl. fördelar och rabbatter, allt för 68€/år.
Är jag snål? Det är medlemskapet i NKC som är förutsättningen att Campercontact med 25000 platser ligger gratis på internet.
Liknande resonemang kan jag hålla för ADAC eller WOMO, m.fl. men man kan ju inte vara med i allting bara för att gynna dess existens???
Park4night klarar sig sannolikt bra med reklamintäkterna, den bygger för övrigt helt på användarnas välvilja att lägga till platser. Den välviljan är betydligt viktigare för fortsatt existens än själva appen. Hur många platser har ni som användare av programmet lagt till, förutom att betala 90 kr. för den onödiga appen?

Julian
Tack till Jojje för att jag fick tillrättalägga ett missförstånd i hans tråd!