• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parabol & Solcell

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Hej
Jag undrar om det är någon som har eller vet hur det funkar med kombinerad Solcell och Parabol.Har sett det i Tyskland.Undrar vem som säljer det i Sverige och moterar det.

Hälsningar Dennis och Kerstin i vår sprillan nya Hymer 674 SL:yes::yes::D:D

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Parabol & Solcell

Det produktet du har sett er sikkert Caro Solar fra Ten-Haaft, svensk generalagent JR Larmsenter. Parabolen er litt liten, men for de nordiske kanaler skulle det fungere bra i hele Sverige - mulig litt problemer lengst nord i Finnmark. Tyske kanaler fungerer ikke lengre nord enn ca. Östersund.

Du velger med fjernkontrollen om du skal bruke solcellene eller parabolen.
Solcellene stiller seg hele tiden vinkelrett påsolstrålene slik at en får maksimal virkning.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag såg denna typen av anläggning i en tyskkatalog och butiken hade en affär ovanför München (westhausen??) .

F

F.d. 29748

Guest

Hej. Jag har själv en sådan parabol, "SamY Solar Plus" Har haft den i drygt 3.5 år nu.
Är mycket nöjd med mottagningen av satellit tv kanalerna.
Fungerar på både Sirius och Thors svenska kanaler.
Har kört den från Lofoten i norr till Gardasjön i italien utan några större problem.
Solfångaren är en mycket trevlig pryl. Den fäller upp sig automatiskt (om man vill) vid soluppgången och följer sedan solen till nedgång då den fäller ner sig själv.
Jag är mycket nöjd med min SamY antenn från Ten Haft.

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

hej lulle, det låter som en bra lösning ,men vad kostar den ca pris mvh håkan

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021

Hej på er!

Kombinationen vi pratar om är Sam Y Solar + och det är samma tillverkare som Oyster. Det är ingen billig historia!!! 38.000-40.000:- kostar den med allt man behöver. Montering tillkommer. Man skall givetvis jämföra ett köp av parabol (Oyster 85) samt en solcell för plan montering (100W), då är du uppe i samma division. Vi tycker detta verkar vara en bra lösning för oss. Gå in på nätet och sök på namnet, så får ni många länkar att titta på. Vi får se vad det blir :rolleyes:, när det börjar handla om dessa priser måste man tänka lite längre tid :eek:.

Toppen