• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parabol Oyster Caro Digital

eco972

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
42902
Medlemskap
2025
Hej!
Vi har just köpte Bürstner Nexxo T569 från 2011 och på taket sitter det ett "monster" En Oyster Caro Digital som med motorstyrning snurrar så hela bilen skakar:)
Går det att ens få in någon tv via denna nuförtiden och i sådana fall vad behöver jag ha för abonnemang? :cool:

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Vet inte hur det är med abonnemang. Min parabol var det förta som åkte när vi köpte bilen. Streamar allt via Chrome Cast. Ska montera solcell och så åker även tv antennen. Ska använda det hålet i taket för kablarna

eco972

HBK Medlem
Kommun
Leksand
HBK-Nr
42902
Medlemskap
2025
Vet inte hur det är med abonnemang. Min parabol var det förta som åkte när vi köpte bilen. Streamar allt via Chrome Cast. Ska montera solcell och så åker även tv antennen. Ska använda det hålet i taket för kablarna
Hej Tompan! Tack för ditt svar. Vi tänker i samma banor :- Vi funderar på att ta bort det där monstret till antenn och montera solpaneler och en StarLinkantenn för att kunna streama från platser med dålig 4G täckning.

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
allente.se har abonnemang. Kräver en mottagare eller CI-modul i TVn för avkodning.

Vi har tagit bort vår parabol. Streamar också, som Tompan60 - men med AppleTV.

Senast ändrad:

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej Tompan! Tack för ditt svar. Vi tänker i samma banor :- Vi funderar på att ta bort det där monstret till antenn och montera solpaneler och en StarLinkantenn för att kunna streama från platser med dålig 4G täckning.
Jag kör 4 G från ett bolag som börjar på C

Viktigt att din router har band 28 det hade min förra router inte och var kass i glesbygden. Så kolla om din router ha det..

Nu med band 28 samma operatör på C funkar perfekt.

Sen såg jag en på Youtube som använde parabol mortorfästet som hållare till solpanel. Vinlkade upp den mot solen...

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Hej!
Vi har just köpte Bürstner Nexxo T569 från 2011 och på taket sitter det ett "monster" En Oyster Caro Digital som med motorstyrning snurrar så hela bilen skakar:)
Går det att ens få in någon tv via denna nuförtiden och i sådana fall vad behöver jag ha för abonnemang? :cool:
Du kan se gratiskanalerna utan att behöva göra något, ska du se annat så krävs det abbonemang men frågan är om det inte blir vettigare att streama via chromcast eller appel tv.

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Du kan se gratiskanalerna utan att behöva göra något, ska du se annat så krävs det abbonemang men frågan är om det inte blir vettigare att streama via chromcast eller appel tv.
Det krävs ett "frikort" för att se gratiskanalerna, det får du låna gratis mot en deposition hos Allente,

(Vår parabol vägde 15kg, de kilona gjorde sig bättre som lastvikt :) )

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
ok jag kollade på frikanalerna med endast parabol och en TV kanske beror på modell man har
Var det länge sedan?

Vad jag läste, innan vi tog beslutet om att överlämna parabolen till de sälla jaktmarkerna (2 år sedan) - då krävdes ett dekrypteringskort till mottagaren/CI-modulen för att kunna se kanalerna. Kortet fick man låna gratis, men de krävde en deposition.

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Var det länge sedan?

Vad jag läste, innan vi tog beslutet om att överlämna parabolen till de sälla jaktmarkerna (2 år sedan) - då krävdes ett dekrypteringskort till mottagaren/CI-modulen för att kunna se kanalerna. Kortet fick man låna gratis, men de krävde en deposition.
Det var för 1år sedan, sat en parabol i bilen med digitalbox och jag tog bort boxen och koppla direkt till TVn och det funka hur bra som helst tror nog att parabolen säkert var 15år gammal men nu använder jag chromcast och parabolen ligger i en container.

Toppen