• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Panel DT 220

Håkan o Carina

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
12951
Medlemskap
2025
Hej!
Är det någon i denna klubb med mycket kunskap som vet vad detta betyder i panelen DT220 Defect 36 Ah.
Jag har frågat min Dethleffs handlare och dom sa det är bodelsbatteriet som är dåligt.

Jag fick ett nytt bodelsbatteri på garantin och har nu monterat detta men felet kvarstår i panelen.

MVH
Håkan Larsson

Bilagor

• Panel DT 220.jpg
    Panel DT 220.jpg
    1,8 MB · Visningar: 61

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Panel DT 220

Om allt är ok så försvinner ? när du:

1. startar bilen, alt
2. Kopplar in 230V och sedan kopplar ur den igen. (Eller var det tvärt om)

Sen ska man ange batteribankens nom värde t.ex 180 Ah som sedan räknas om i panelen till verkligt värde, t ex 144 Ah. För att göra det krävs en fyrsiffrig kod beroende på fabrikat. Jag har Dethleffs kod.

Om felet kvarstår får du kolla kablar, kopplingar och säkringar.

F

F.d. 53150

Guest

Hej Kenth jag har en likadan panel i vår husbil en Dethleffs och jag har fått felmeddelandet charteroch ddefekt? .Vad göra, batterikapsciteten är 184 Ah.Vänligen unnikatt.

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

På displayen i min husbil, Dethleffs I661, -08, har det stått en frågetecken efter kapaciteten på bodelsbatterierna (Ah eller %) i flera år. Det förefaller inte påverka funktionen i systemet och har därför fått vara kvar.

Johan K.

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026

På displayen i min husbil, Dethleffs I661, -08, har det stått en frågetecken efter kapaciteten på bodelsbatterierna (Ah eller %) i flera år. Det förefaller inte påverka funktionen i systemet och har därför fått vara kvar.

Johan K.

Här kommer manualen till DT220, dock är den på engelska, men den kanske kan vara till någon nytta

Bilagor

• 930.588_2006_06_30_dt_220_b_ba_en_e_767.pdf
    579,1 KB · Visningar: 199

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

Här kommer manualen till DT220, dock är den på engelska, men den kanske kan vara till någon nytta

Tack, den är mycket bättre än den manualen jag redan hade. Problemet har, som jag minns det, varit att den den kod som Kenth Jönsson skrev om i tidigare inlägg. De koder som jag har försökt att använda har inte fungerat.

Johan K.

Toppen