• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Panasonic Lumix CM1

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Panasonic Lumix CM1

Jag tycker att idén är förträfflig, en riktigt bra kamera med stor sensor och toppoptik i samma skal som en vanlig smartphone. Tar mindre plats!

4K, Wifi och manuell inställning av bländare, kan inte bli så mycket bättre!
Snopet om man får samtal vid smygfotografering förstås.

Jag skulle tro att priset blir betydligt lägre än 14.000 när den kommer på marknaden.

PS! Man får inga samtal vid fotografering, en liten knapp ställer om.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Panasonic Lumix CM1

Jag glömde kanske det viktigaste, den tagna bilden kan omedelbart redigeras med bra fotoappar som Snapseed och bilden är färdig för att laddas upp i molnet.

Med appen Bix och Wifogs simkort funkar det automatiskt och är det helt gratis!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.889
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Panasonic Lumix CM1

Hittar för typ 1500€ på Ebay.de

Det stora minuset är det superklena batteriet, klarar med näppe att ha igång en smartphone en hel dag. Lägg därtill en tung kameradel och det är kört, tyvärr.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Panasonic Lumix CM1

Hittar för typ 1500€ på Ebay.de

Det stora minuset är det superklena batteriet, klarar med näppe att ha igång en smartphone en hel dag. Lägg därtill en tung kameradel och det är kört, tyvärr.

Batteriet är på 2600 mAh, min Galaxy Camera har 1650 och klarar surf och foto under skapligt lång tid. Lätt att skifta batteri!
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Panasonic Lumix CM1

Tack för tipset Anders. Jag köper nog en fram mot sommaren och med litet tur droppar priset till dess.:)
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.606
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Panasonic Lumix CM1

Tydligen anser många det viktigt att man kan bildredigera, dela med sig och "lägga upp i molnet" när man är på resande fot...

När ska man då hinna stanna upp, andas in dofterna, prova nya kulinariska läckerhet (kanske prova en spännande drink) och uppleva allt annat som den nya miljön har att erbjuda?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Panasonic Lumix CM1

Vill inte leka fanatiker men finns ju redan billigt - Lumias olika modeller. Vi har ju diskuterat detta tidigare men jag har använt Lumia 1020 och 930 (samt de billiga 520 som reserv) i flera år nu och fungerar minst lika bra (bättre tycker jag) än mina Android som telefoner och tar bilder i en helt annan liga - jag fotograferar och filmar väldigt mycket, främst med Sony A65 och Nex-6 men Lumia mobilerna de enda mobiler i mitt tycke som kan ersätta en fickkamera.

Surface-plattorna på det och man kan, om man vill, få suveräna produkter och slipper en hel del av nackdelarna med både IOS och Android, till låga priser.

Anders
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Panasonic Lumix CM1

Tydligen anser många det viktigt att man bildredigera, dela med sig och "lägga upp i molnet" när man är på resande fot...

När ska man då hinna stanna upp, andas in dofterna, prova nya kulinariska läckerhet (kanske prova en spännande drink) och uppleva allt annat som den nya miljön har att erbjuda?

Med Snapseed och automatisk uppladdning till molnet tar det sekunder att fixa till de bästa bilderna med en smartphone/platta. Tar man många bilder som jag gör får man vänta till hemkomsten.
 
Toppen