• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Paddnalle

H

hianders

Guest
Visst är han härlig allas vår Jappe som nu har myntat begreppet paddnalle!!

Jag har ställt frågan i en annan tråd om det handlar om en smartphone eller en "vanlig" padda (iPad). Får se om jag får något svar från Jappe senare när han mår bättre!.

fru hianders/Inger
:yes:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Paddnalle

Jappes paddnalle är en sjutums HTC Flyer från 2011 som SIBA sålde ut till reducerat pris. En platta som han hyser en viss hatkärlek till på samma sätt som till sin GPS som han kallar Beirut för att den är så bombad.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jappes paddnalle är en sjutums HTC Flyer från 2011 som SIBA sålde ut till reducerat pris. En platta som han hyser en viss hatkärlek till på samma sätt som till sin GPS som han kallar Beirut för att den är så bombad.

Fel, fel, fel! Paddnalle är en android jättenalle på 5,3 tum som passar ganska bra på sjukhus! Kan dock inte jämföras med en riktig dator eftersom den saknar riktigt tangentbord och stavningshjälpen, som jag inte lyckats få bort ställer till problem hela tiden. Enfingervalsen passar inte mig!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du verkar redan vara på bättringsvägen!
Jag trodde att du använde sjukhusets WiFi till Flyern med större skärm?
Har du lämnat kvar den i bilen?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Den finns i bilen men nästa gång jag hamnar på sjukhus ska jag ta med resebilens reservdator
, en sjutums dator förbannade stavningshjälp nu får jag ont i nacken.!

Beppe och

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jagfixar intedet ger upp
Nu forsvann det svenska tangentbordet ocksa
Jaras

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Måtte diefwulen ta alla stavningshjälpare. Det ska väl xxx xxx vara en tjänst som man lägger till, inte en tjänst man måste leta efter för att ta bort!

Knarrevik m.fl! Hur tar man bort den förbenade stavningshjälpen på iPad?
Det går ju inte att skriva någonting utan att texten förvanskas! :mad:

Och hur blir man av med den fåniga signaturen "skickat från min iPad"? :mad:

Jappe

PS. Signaturen fick jag bort men stavningshjälpen får jag spader på! Jag försökte skriva Finemang men det var omöjligt. Paddan ändrade till Finmekanik första gången, andra gången till Finmemang o.s.v.

Ska jag stämma Apple?

Jappe

Senast ändrad:

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2025

Hej.
Ändra inställningen under "Tangetbord". Se bifogade figur för iPad Air. Borde vara lika för andra Apple-paddor.
Klicka bort "autokorrigering".
Lycka till!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    294,8 KB · Visningar: 3

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Alldeles utmärkt, tack. Normalt brukar jag kunna trassla mig fram i menyerna men den här gången hade jag antagligen fått i mig för mycket modifierad stärkelse så att jag drabbats av tillfällig intellektuell insufficiens!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Bra också att du hittade hem!

imgp5575.jpg

Toppen