• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Packar för Mosel / Koblenz

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Hej
Nu packar vi för en 2 veckors tur till Mosel / Koblenz. Är det någon annan som är på väg, kunde vara trevligt att träffas över ett glas.

Lasse

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026
Sv: Packar för Mosel / Koblenz

Vi befinner oss just nu i Andernacht och snacka om att här är fullt av husbilar i dag. Så klart det är lördag och det är många tyskar och holländare här. Det är överfullt!!!

Vi stannar nog kvar här i några dagar men sen så kör vi till Moseldalen. Skulle var kul att träffa några svenskar. Hoppas att vi ses, skulle vara kul.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag planerar att åka med Grenåfärjan på morgonen onsdag eller torsdag nästa vecka (41). Hoppsan, där gick visst en hörntand åt skogen! Hoppas jag kan få en akuttid hos tandläkarn i morgon.

Mina nya vinterdäck ska komma från Däckonline på tisdag eller onsdag så om allt stämmer ska jag kunna komma iväg i mitten på veckan. Men osvuret är bäst. Ibland känns det som om makterna är emot mig, men jag behöver komma iväg nu efter ett sju veckor långt engagemang på Sahlgrenskas jubileumsklinik.

Cykeln är med naturligtvis! Här ska cyklas mycket. Kroppen behöver restaureras efter ett långt liv i rök och dus!

Jag ser fram emot att träffa flera HBK-are i Moseldalen! Är inte vädret bra där så kanske jag fortsätter en bit ner i Frankrike.

Jappe

Senast ändrad:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Snälla ni, som nu är på väg söderut, ta gärna med er dagstidningar. Kasta dom inte, ni kanske träffar på svenskar som gärna vill läsa dom. Det gör inget om dom har några dagar på nacken.

Trots att vi läser svenska tidningar och lyssnar på svensk radio på nätet så är det härligt att hålla en svensk papperstidning i händerna. Har det kanske med åldern att göra??

För övrigt har vi strålande sol och över tjugo grader varmt i Andernach vid Rhen.

Hans-Gunilla

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2736
Medlemskap
2025

Hej!
Vi är två husbilar som skall träffas på Ställplatsen i Heiligenhafen fredagen
den 15 okt, för vidare färd mot Spanien. Vi planerar att köra via Moseldalen.
Vi kör söder ut från Heiligenhafen på lördag morgon 16 okt. Vi tycker det skulle vara
trevligt om det blir fler bilar som kan träffas på ställplatser under resan.

Hälsningar
Hans & Gunilla

Toppen