• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Packad och klar Husbil bara står där!

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025
Nää, nu vill jag ut med Husbilen, :yes:
Redan Månad - Tisdag vecka 15 gjorde jag i ordning husbilen, tvättade, gick i genom och besiktade den, monterade fart hållare, bytte till sommardäck, utrustade och fyllde kylskåpet m.m,
Torsdag em skulle vi dra till Mariestad på bugg kurs, såg framemot en trevlig helg med HBK kamrater:music-icon:, därefter skulle vi åka till Sthlm för att hälsa på barnen för att återvända hem på Måndag kväll,
Vila och proviantera för ytterliggare turer över påsk helgen:sleep::sleep::sleep:!
Trodde vi,:wall:
Redan kvällen före vi skulle åka så sa hustrun att hon var väldigt trött, lugn, lugn tyckte jag, vila i kväll vi hinner i morgon,
Morgonen kom, 40 graders feber, men hustrun tyckte att jag skulle packa och vi skulle åka på kvällen, har nog en influensa kan vila på fredag tyckte hon,
sagt och gjort, packade färdigt var klar på kvälls kvisten, ropade nu far vi, hon gick från sängen inne till sängen i husbilen :wideeyed:,
Då tänkte jag det här går inte,
Nää hää, det tänkte jag inte alls utan tyckte inombords att hon är bra tjurig:swoon:,
Nåväl vi kom inte längre än utan för Hudiksvall då vände vi,
Fredag morgon, fortfarande 40 graders feber och ont i huvudet, Ja Ha, glöm Mariestad,
Mailade till Lasse och Emma att vi inte kommer, Hustrun är sjuk!
Lördag, lika hög feber och mycket ont i huvudet, söndag förmiddag lika dant, ringde rådgivningen, besked blev, åk in på akuten omgående, prover togs och tester gjordes,
Hon låg kvar med feber och väldigt ont i huvudet dessutom blev det mycket dåliga prov på njurarna,
På påskafton gav feber med sig, huvudvärken lättade, sov nästan hela tiden,
Annandagen var febern lämplig och njurprovet visade en tillbaka gående tendens så hon fick komma hem, Hurra
Är nu hemma men mycket trött å ingen energi alls, idag ringde de från sjukhuset, provsvar hade kommit från Umeå, det var Sorkfeber !

Vi tar dagen som den kommer, ibland är hon ute i trädgården, ibland vilar hon nästan hela dagen, vi har börjat prata om att ta husbilen en sväng till Sundsvall :msn_party::msn_party::msn_party:

Lennart

Senast ändrad:
F

F.d. 5458

Guest
Sv: Packad och klar Husbil bara står där!

Nää, nu vill jag ut med Husbilen, :yes:
Redan Månad - Tisdag vecka 15 gjorde jag i ordning husbilen, tvättade, gick i genom och besiktade den, monterade fart hållare, bytte till sommardäck, utrustade och fyllde kylskåpet m.m,
Torsdag em skulle vi dra till Mariestad på bugg kurs, såg framemot en trevlig helg med HBK kamrater:music-icon:, därefter skulle vi åka till Sthlm för att hälsa på barnen för att återvända hem på Måndag kväll,
Vila och proviantera för ytterliggare turer över påsk helgen:sleep::sleep::sleep:!
Trodde vi,:wall:
Redan kvällen före vi skulle åka så sa hustrun att hon var väldigt trött, lugn, lugn tyckte jag, vila i kväll vi hinner i morgon,
Morgonen kom, 40 graders feber, men hustrun tyckte att jag skulle packa och vi skulle åka på kvällen, har nog en influensa kan vila på fredag tyckte hon,
sagt och gjort, packade färdigt var klar på kvälls kvisten, ropade nu far vi, hon gick från sängen inne till sängen i husbilen :wideeyed:,
Då tänkte jag det här går inte,
Nää hää, det tänkte jag inte alls utan tyckte inombords att hon är bra tjurig:swoon:,
Nåväl vi kom inte längre än utan för Hudiksvall då vände vi,
Fredag morgon, fortfarande 40 graders feber och ont i huvudet, Ja Ha, glöm Mariestad,
Mailade till Lasse och Emma att vi inte kommer, Hustrun är sjuk!
Lördag, lika hög feber och mycket ont i huvudet, söndag förmiddag lika dant, ringde rådgivningen, besked blev, åk in på akuten omgående, prover togs och tester gjordes,
Hon låg kvar med feber och väldigt ont i huvudet dessutom blev det mycket dåliga prov på njurarna,
På påskafton gav feber med sig, huvudvärken lättade, sov nästan hela tiden,
Annandagen var febern lämplig och njurprovet visade en tillbaka gående tendens så hon fick komma hem, Hurra
Är nu hemma men mycket trött å ingen energi alls, idag ringde de från sjukhuset, provsvar hade kommit från Umeå, det var Sorkfeber !

Vi tar dagen som den kommer, ibland är hon ute i trädgården, ibland vilar hon nästan hela dagen, vi har börjat prata om att ta husbilen en sväng till Sundsvall :msn_party::msn_party::msn_party:

Lennart

Usch vad segt! Får hoppas hon bättrar på sig snart så ni får många fina dagar och våren har ju bara börjat och sommaren är inte ens här =)

F

F.d. 12812

Guest

Vilken osis. Ja, man blir visst väldigt sjuk av sorkfeber har jag hört. Men det skall ju inte ge några bestående men i alla fall och det är ju tur det.
Har ni nån aning om hur hon har kunnat blivt smittad?

Önskar frun ett tillfrisknande snart så ni får ut och åka.

Hälsningar Marianne och Bosse i Trönö

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Jo dåå, man blir väldigt sjuk, men är man vid god vigör i övrigt så skall det inte vara farligt, största risken är väl att njurarna "slås ut" men det skötte dom om på sjukhuset, dropp,vätska, vätska och återigen vätska,
fick inte åka hem förränn dom kommit igång,

Ja dåå, vi är ganska säker på att hon rensade en buske på tomten, just när hon rensade busken var det 3 - 4 decimeter snö runt busken såg sedan snön smällt bort att sorkarna ätit ren barken på stammen 4 -5 decimeter upp och det var en massa sork bon under stammen,

Jo råå, hon frisknar nog till så de går nog bra, kan ta ytterligare en eller två veckor, de e lungt,

De finns alltid något ont som för nått gott med sig, hon är immun mot sork feber hädanefter :wink:
Lennart

Toppen