• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

P förbud

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Vissa husbilsfientliga kommuner har infört tillaggstavlor på pskyltarna där det står P endast Klass 1.
Dom flesta husbilar är klass 2 , men har Pbolagen någon möjlihet att veta vilken kategori tex. Vissa Plåtisar faller under.
Om jag ställer mig inom prutan betalar min pavgift borde kommunerna vara glad för dom extra inkomster detta ger....

F

F.d. 25109

Guest
Sv: P förbud

P-bolagen lär väl göra som vanligt bötfälla allt dom kan, i detta fall allt som de misstänker inte är typ1 sedan för man överklaga med alla de besvär det medför om man egentligen hade rätt att parkera.

MVH

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: P förbud

Om det står endast P-bil klass 1 så borde det innebära att om bilen är klassad som Lätt lastbil så skulle den heller inte få stå där. Skåpbilar är ju klassade som Lätt lastbil så då skulle inte Plåtisar få stå där oavsett klassning. På en P-plats för endast P-bil klass 2 borde ju inte Husbilar klassade som Lätt lastbil få stå.
www.kundo.se/site_media/attachment/forum_965/parkering_1.jpg
Åke

Toppen