• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

P-förbud på ställplatsen i Borgholm 11 - 16

Lasse Musik

FD HBK Medlem
Kommun
Ringarum
HBK-Nr
6740
Medlemskap
2021
Hej! Jag upptäckte igår att det kommit upp en p-förbudsskylt med tilläggstavla 11 - 16 vid infarten till ställplatsen. Jag ringde upp en tjänsteman på Borgholm Energi och frågade hur man tänkt gå tillväga för att se till att p-förbudet ska efterlevas. Jag fick veta att bolaget sökt byggnadstillstånd för att få anordna ställplatsen och ett av kraven var för att få tillståndet, att det bara skulle gälla ställplats mellan kl 16-11. Hur man ska gå tillväga var man inte riktigt klar över. Man tänker till att börja med dela ut någon form av informationsblad istället för att lappa bilarna. Han sa att de har ett stort tryck på sig från de i omgivningen som känner till reglerna, att se till att något händer. Under hösten/vintern ska man försöka reda ut hur man ska gå tillväga.
Fortsättning lär följa.

Med vänlig hälsning från ett soligt Byxelkrok.

Lasse och Anne :music-icon:

Uffe A-son

HBK Medlem
Kommun
Orsa
HBK-Nr
228
Medlemskap
2025
Sv: P-förbud på ställplatsen i Borgholm 11 - 16

Ställplats=1 övernattning?Längre uppehåll=camping, eller har jag fel?Bara bra med cirkulation.:spinny:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Vi har stått på ställplatsen i Böda Hamn några nätter nu, och här byter man kod kl 11.00, och sedan är dusch och toaletter för gästhamnen och ställplatsen låsta till kl 16.00, det finns några allmänna toaletter att tillgå. Här har man numera också inför 4 meters gräns mellan husbilarna.

Enligt uppgift ska det vara lika på alla ställplatser som drivs av Borgholm Energi, detta för att Campingägarna på Öland knorrar.

//Tommy

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Med tanke på säkerhet, borde inte alla ställplatser ha 4m? Regler som Vi själva bör hålla!!! Kallas väl sunt förnuft?
Gällande Borgholm... Efter att besökt denna fina ställplats i 4år, tja kanske dax för ändring?
Bygg tex. även ut grusplan mot hamnen + kanske en max "p-tid" men då kanske inte 19h utan 2-3 dygn?

Diskuterar vi ställplatser inom Kalmar län borde det finnas en grupp inom dess kommun som jobbar med lika värden på alla platser... Där finns MER att önska!!!

Här kunde HBK's kommun grupp kanske göra ett anförande?

I Borgholm, P-automat; 130riksdaler, faciliteter som fungerar m.m... By the way.. Hur gör kommunen med båtarna som ligger i hamnen 5dygn?

I Oskarshamn, en ojämn asfalts yta, 600m till toa, dessutom tömning av toa om man kontaktar hamnen under dagtid, 800m från ställplats...
Betalning; 100:- till en person med en gul lapp som knackar på husbilen 07.30... Hmmm...

Oppss. Sorry, lite OT... (off topic, vid sidan av huvud ämnet) ;)

Toppen