• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Att vi är i Normandie på jakt efter D-day minnen, problemet är bara att alternativen är många.

Det tre första bilderna skulle kunna passa in på Sainte-Mère-Eglise och där finns ett spännande flygmuseum.

Tommy

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Det har jag också varit ett par gånger men det är inte här. 3 mil kvar till målet. Nästa bild är inte "La Pointe Du Hoc" eller Högklint på Gotland utan på denna platsen:

1602230065320.png

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Orten ligger vid den normandiska kusten i Frankrike, omedelbart innanför en del av invasionsområdet vid Operation Overlord. På stranden och i havet utanför orten finns rester efter den konstgjorda hamnen. Den sammansattes av färdiga betongelement som bogserades över Engelska kanalen och var avsedd att möjliggöra lättare tillförsel av fordon, personal och förnödenheter till de allierade trupperna. Orten är i dag i huvudsak en turistort där bland annat Landstigningsmuseet är en av sevärdheterna.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack Kenth, det var generöst eftersom jag inte prickade staden. Kollade nu på kartan och ser att vi åkte förbi stan, utan att svänga av när vi var på rundtur i området för 6 år sedan.

Lite av samma tema, turistattraktioner kan se ut på många olika sätt. Kenth visade en modell och här kommer ett annat alternativ.

DSC_0110.JPG

Tommy

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Här behövs flera bilder och ledtrådar.

Som sagt, samma tema som Kenths tidigare gåta.

Här kommer en översiktsbild av området.

DSC_0105.JPG
Det ska Gudarna veta, att vi har sett snyggare modeller, men det är bara att gilla läget nu när entrébiljetten är löst.

Tommy

Toppen