• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/15

Verkar vara i Tyskland och den stora nere i Metzingen är det inte, men vet att det finns ett antal andra, t.ex. finns det en i Neumunster.

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Vi är i Wertheim där vi började vår resa längs Romantische strasse.

Ditt spår Rolandn!

J

Jarn

Guest

Tackar, då kommer här en bild dit jag skall även i år...
Var är det?

Bilagor

• P1040837.JPG
    P1040837.JPG
    3,1 MB · Visningar: 7

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag tror det är i Chioggia. Vi kom bara en liten bit in i stan för några år sedan. GB tyckte det var för trångt.

Jappe

J

Jarn

Guest

Nej Chioggia har jag inte varit i, skall kanske inte åka dit heller om där är trångt...
På´t igen!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det var lite trafik och vi satt fast i trafikröra på en smal gata och i sådana situationer kan GB bli klaustrofobisk så vi lämnade Chioggia. Lite synd, antagligen.

Jag gissar på Burano i stället. Jag känner på mig att det är i de trakterna i alla fall.

bu.jpg

Närmare Burano än så här har jag inte varit, så det är nog inte rätt svar.

Jappe

Senast ändrad:
J

Jarn

Guest

Jomenvisst är det Burano.
Det kan jag rekommendera för där behöver du inte oroa dig för att det är trångt med bilen. På ön är det endast promenad eller vattenvägar som gäller.
Vassego o kör vidare!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tack! Jag googlade lite på Burano och det verkar som om hela byn är lika skönt bemålad som på din bild. Intressant!

Här är färgerna lite mer tillbakahållna:

va.jpg

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

I Colmar finns det ju lite "brygghus", men har för mig att husen nog såg lite annorlunda ut...

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Båtturen fortsatte ut ur den vackra staden

vaa2.jpg

mot ett omgivande industriområde med imponerande skrotdefragmenteringanläggningar!

Alla på rundtursbåten kunde inte riktigt tillgodogöra sig skönhetsupplevelserna i dessa anläggningar.

vaa3.jpg

Innan vi nådde de storslagna skrotupplagen hade skepparen på rundtursbåten försökt mörda oss i en sluss där han lät motorerna gå för att kunna manövrera båten inne i slussen.

Alla som har åkt Göta Kanal vet att det finns andra och säkrare metoder för att hålla båten på plats vid slussningar. Både Margot W och Toblerone såg bekymrade ut när detta skedde och försökte inte ens, liksom övriga passagerare i båten, att göra något åt situationen. Alla överlevde dock gaskammaren i ........!

vaa4.jpg

Så småningom kom vi loss ur slussen och alla kunde andas ut och in igen.

vaa5.jpg

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Äntligen tillbaka till startplatsen! Alla överlevde! Resebilen står kvar! Lite bakom resebilen till höger på andra sidan gatan ligger (låg) ett glasscafé med enastående god glass.

vaas.jpg

J

Jarn

Guest

Tackar, det liknade lite båtturen man kan göra i Lübeck men där är ju ingen sluss.
En nygammal bild här, tur man snart skall ut o resa så man kan fylla på i bildarkivet.
Var är detta?

Bilagor

• P1040078.JPG
    P1040078.JPG
    2,2 MB · Visningar: 5
J

Jarn

Guest

Då tar vi en bild till från en annan vinkel av bron.

Bilagor

• P1040090.JPG
    P1040090.JPG
    2,3 MB · Visningar: 6
Toppen