• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Borgen är från 1333 och det skulle inte förvåna mig om den har varit "med om" flest krig i Europa. Det har väl bara varit fred här ca 60 år under de senaste 1000 åren. Lokalbefolkningen är inte så noga med bromsar på sina bilar. Här är en som höll på att störta ner 200 m i ravinen. Bilden är från Borgens parkering.

DSCF0094.JPG

DSCF0095.JPG

Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

TopoKarta.JPG
Fd Jugoslavien är ett väldigt vackert land med sina berg, skogar och floder. Det är inte Vranduk utan Gradina men jag ger rätt för Srebrenik, eg Gamla Srebrenik.

namn.JPG
Namnet är lätt att förväxla med Srebrenica där 8.000 bosniska pojkar och män mördades i mitten av juli 1995. Likaså blandar jag ihop namnet Sibenik men där har vi ju det vackra Krka.

Då blir det Linden som får fortsätta.

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Fel men rätt med Mosel. Du har rätt i att gatorna ser lika ut så jag lägger ut en bild till.

IMG_4330.JPG

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Här har vi nog varit, men om det var i Ediger-Eller eller någon annan av Mosel-orterna är jag inte direkt hundra säker på. Nåväl, jag testar med detta.
//Kjell

Toppen