• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Behagar Jappe skämta? Jag säger inte som Björn Ranelid utan här finns det ett ...rakel!
Antagligen är du på rätt plats Jappe.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Huru? Jag skämtar aldrig! Det här måste vara resterna av Castros sommarviste i Fidel som ligger i Grisbukten! Jag är inte helt säker!

Jappe

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Huru? Jag skämtar aldrig! Det här måste vara resterna av Castros sommarviste i Fidel som ligger i Grisbukten! Jag är inte helt säker!
Jappe

Jomenvisst - men på den här platsen skedde för 2561 år sedan (från dags dato) en "landsinsamling" som inbringade 300 talenter till templets uppbyggnad när det brunnit ner. Kanske var templets jordgaser lättantändliga.

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Självfallet är det Δελφοί - men det var såklart lätt för greklandsresenärer som ni är.
Ni behövde ju inte Jappes ledtråd fiDel..
Er tur!

robert

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027

Haha, ja han är rolig den där Jappe, men jag tog det på bilden, och sen såg jag vad han skrivit!
Då är vi på väg till Grekland, och den här staden med många broar och fina ställplatser passerades, var är vi?

Bilagor

• olympus 180.jpg
    olympus 180.jpg
    392,7 KB · Visningar: 10

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Det var en svår bro att hitta, letade faktiskt igår i Dresden, Budapest och Prag men gav upp. Står man på denna bro har man den berömda klockan i nacken och metronomen framför sig upp på berget.

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Jag har varit där, men var är det. Har nu funderat ett par timmar och drar till med Stralsunds rådhus. Svårt att hitta på googel map.

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Helt rätt, har ni tagit tåget dit och shoppat? Där bilden är tagen ifrån kan besökare inte komma upp, men däremot kommer man ut på taket som denna bild visar. Bilderna är tagna från taket på kontorsbyggnaden. Varsågod och ta en ny bild.
http://www.emporia.se/

Bilagor

• Emporia-panorama-lowres.jpg
    Emporia-panorama-lowres.jpg
    1.021,2 KB · Visningar: 9
Toppen