• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

J

Jarn

Guest
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Hallå Jappe var är du. ?? Ute o filmar med din Dash camera?
Vi väntar på dig.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Kom just hem från hjärtintensiven på NÄL. Glömde kameran!

Här kommer en "lätt" bild, hoppas jag! Går och lägger mig snart så ta den snabbt!

Saarburg vattenfall hb (24).jpg

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest

Men Jappe...

Du har namngett bilden till "Saarburg-vattenfall". Den kanske är därifrån! Trodde först Annecy, men där fanns nog inte så höga vattenfall.

hälsning
jyrki

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, Saarburg är det! Jag var inte riktigt i form i går efter två dar på hjärtintensiven på NÄL. Intressant upplevelse, i synnerhet som läkarna där ifrågasatte min KOL och menade att det var något fel på hjärtat i stället. Turerna i sjukvården blir lite krokiga ibland. Nåväl, hittar de något som går att bota i stället för den obotbara KOLEN så blir jag tacksam. Allt detta gör att jag tvingades boka om Stenabiljetten till Kiel till den 12 mars i stället för idag! Får se om det blir någon resa då! Lite sent för övervintring då!

s fall.jpg

Din tur Jyrki!

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest

Tack Jappe, fast rättvist är detta nog inte...

DSC00451 (Large).JPG

Vi börjar så här... var är vi nu?

jyrki

F

F.d. 25023

Guest

Rätt land! Men fel stad.

Denna stad är en känd fiskestad med kvarvarande fiskeindustri. Nära fiskehamnen finns två saluhallar med 10 meter mellan varandra, en för bara fisk och den andra för allt annat.

jyrki

F

F.d. 25023

Guest

Tack båda två!

Jag är hundra säker att jag svarat...(kanske bara i sömnen). Men jag har sett båda svaren och Olhao är rätt, så Kjell, det är din tur nu!

Vi skall dit igen snart, landade i går i Manta Rota efter avstickaren med flyg till Stockholm, Motala och Rovaniemi under jul. Här är det mycket varmare....

Hälsning
jyrki

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Jag förstår att Du egentligen menar att det är klart att det är Amsterdam, Jappe!
SANY0096.JPG
Lämnar här över spåret till Dig.
//Kjell

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Jaha då hamnade jag här igen. Vart tog jag denna bild? Det är en bergochdalbana ni ser.
Jag kan inte kolla svar förrän imorgon kväll.

Bilagor

• På spåret.jpg
    På spåret.jpg
    1,8 MB · Visningar: 9

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Nu är jag hemma igen. Hur gick detta till? Där kan du inte varit Jappe. Men rätt är det. Campingen där kan inte rekommenderas då den är den i särklass dyraste jag över alla år stött på, vi vände.
Om jag kommer ihåg rätt efter den guidade turen så var där hastighetsbegränsning i depåområdet till endast 100km/h.

Bilagor

• Tyskland Frankrike 021.jpg
    Tyskland Frankrike 021.jpg
    2,1 MB · Visningar: 0
Toppen