• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

F

F.d. 14324

Guest
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Nej, inte mellbystrand.

Men om du åker drygt 3 mil, först norrut och sedan lite västerut så borde du hamna i närheten.:):)

F

F.d. 14324

Guest

Nej det är inte Haverdalsstrand.

Jag är inte riktigt säker på var Haverdalsstrand ligger men jag tror att du åkte lite för långt och borde vända söderut igen.:)

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Tack Sjöberg!

Den här bilden är från 2000 då vi bilade ner till Tyskland med vår svarta Passat för att leta reda på vår första husbil.
Vi hittade en Hymer Camp 544 -97 som vi slog till på någon vecka senare.

Nu övernattar vi någonstans på hemvägen. Var?

DCP01039.JPG

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Efter 2 dygn (så när som på 3minuter) så slår Jappe till (igen)
Jag var precis på väg att lägga in en ledtråd.
Snyggt jobbat, din tur

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Tack! När jag såg bilden tänkte jag först att sådär ser det ju ut i många tyska städer men när jag fick syn på "sjöbodarna" i hamnen så kände jag igen sta´n.

Här kommer något helt annat! Var?

ibf.jpg

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Många HBK-are bör ha kört den här vägen och skulle det vara så att de inte har gjort det så borde de ha gjort det för det kan vara mycket bättre att köra igenom den här staden än att köra runt den!

ibf3.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Los Suecos! Vi körde snabbt norrut från Santa Pola för några dagar sedan och jag börjar tro att du har har rätt när du svarar Valencia! Det gick fort hemåt efter kusten och vi körde nära hamnen i både Valencia och Barcelona för att komma igenom så snabbt som möjligt. Jag har alltså blandat ihop dessa båda städer därför. Kolossalt slarvigt av mig!

Det här måste vara Valencia eller hur, Los Suecos? Hoppas du kan förlåta mig för denna fadäs! Din tur!

ibf4.jpg

Delförstoring:

ibf5.jpg

Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

:reindeer-icon: Ja, jag blev förvånad. Åtminstone den första bilden är jag ganska säker på är från Valencia.

..... och jag kan inte rekommendera att köra igenom Barcelona om man bara skall förbi, ringvägen runt är alltid mycket snabbare!

Sitter på kontoret, men skall försöka skicka iväg en bild när jag kommer hem och innan vi i eftermiddag flyger till Sverige för att fira Jul.

Toppen