Sv: På spåret, del 2 2009/10
OOOps frörlåt mig den rinner INTE ut i Medelhavet utan i Atlanten tänkte mig inte för. Knut börjar att närma sig den heter inte rio segura. Leta på målaren
Olivoljan är rätt! ..Svårt ? ja , men vad jag tycker är positivt med denna tråd är att man lär sig saker och kan se platser i detta fall Olivodling. Detta är en by som har varit lite isolerad p.g.a dåliga vägar, men rik av sina bördiga marker
Så dom yngre har åkt iväg för att studera på universiteten främst i Granada Jaen, Madrid och Murcia . Nu är vägarna bra och byn har fått ett nytt liv. Mycket Spanska turister, men nästan inga utlänska, I början på 80 talet så kom det ett Svenskt Mc Gäng dit som stannade i en hel vecka och blev väl omhändetagna av byborna. här finns Ca 6-7000 invånare och minst 20 barer man har för vana att dricka cañas liten öl med en tapas runt 1€ innan man skall äta och då är torget fullt med folk
Bilden är en liten burk med olivolja skickas till vinnaren motivet är målat av konstnären. Svaret är nu enkelt: Känd målare, olivodlingar, romar och morer ruiner, floden föds här inne i en grotta .... leta