• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret, del 2 2009/10

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55288

Guest
Sv: På spåret, del 2 2009/10

Ja då blev det lätt som en plätt, bara översätta på Google Den fina parken

?? في حديقة جميلة

Fontibre blir min gissning för floden Ebro ska visst börja där o rinna ut i Medelhavet, men om det betyder Den fina parken vet jag inte.

Leena;)

F

F.d. 53078

Guest

Ronda är fel fast väldigt vackert. Denna by ligger i Andalucia fast längre norrut
Den som svarar rätt under dagen vinner ett pris prudukten av vad som odlas i denna by känd som värdens bästa kvalité kallas även för rinnande guld

F

F.d. 55287

Guest

Hej.
Kan det vara Jerez de la Frontera?
Och det rinnande guldet - sherryviner?

Leena;)

F

F.d. 53078

Guest

Nej det är fel ingen alcoholhaltig dryck men innan det blir rinnande kan man lägga en i martinin. titta uppe i bergen där brukar å ar födas ledtråd Jaén provinsen

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Detta blev svårt - de flesta och största älvor i Andalusia rinner ut utanför Gibraltar, och det er i Atlanten. Oliven dyrkas i nästan hele regionen.
Men er det muligens Rio Segura som er åen, den starter icke långt från Jaen.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Okey, nu tror jag att jag har det. Guldet är olivoljan, konstnären är Rafael Zabaleta som föddes i Quesada. Att det skulle betyda "den vackra parken", visste jag inte.... men nu vet jag.

F

F.d. 53078

Guest

OOOps frörlåt mig den rinner INTE ut i Medelhavet utan i Atlanten tänkte mig inte för. Knut börjar att närma sig den heter inte rio segura. Leta på målaren
Olivoljan är rätt! ..Svårt ? ja , men vad jag tycker är positivt med denna tråd är att man lär sig saker och kan se platser i detta fall Olivodling. Detta är en by som har varit lite isolerad p.g.a dåliga vägar, men rik av sina bördiga marker
Så dom yngre har åkt iväg för att studera på universiteten främst i Granada Jaen, Madrid och Murcia . Nu är vägarna bra och byn har fått ett nytt liv. Mycket Spanska turister, men nästan inga utlänska, I början på 80 talet så kom det ett Svenskt Mc Gäng dit som stannade i en hel vecka och blev väl omhändetagna av byborna. här finns Ca 6-7000 invånare och minst 20 barer man har för vana att dricka cañas liten öl med en tapas runt 1€ innan man skall äta och då är torget fullt med folk
Bilden är en liten burk med olivolja skickas till vinnaren motivet är målat av konstnären. Svaret är nu enkelt: Känd målare, olivodlingar, romar och morer ruiner, floden föds här inne i en grotta .... leta

Bilagor

• nuevo-2.JPG
    nuevo-2.JPG
    210,5 KB · Visningar: 4
F

F.d. 53078

Guest

Helt rätt Los Suecos Och floden heter rio guadalquivir som rinner genom sevilla där min Morfar mönstrade på Nordanland och sedan blev kvar i Sverige
Den som blev intereserad googla på santuario de Tiscar ruinas de bruñel och quesada Jaén Quesada är arabiska och betyder jardin bonita, men läser man det på Spanska så blir det Ostkaka Din tur att hitta på något kul kommer förbi med Olivoljan

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Du är välkommen!

Sitter på kontoret och har inga resebilder i den här datorn, men skickar med en bild från
där jag befinner mig och där jag tacksamt tar emot olivoljan.

En ledtråd; här spelades en av sveriges största filmsucceér in.

Bilagor

• Utsikt.jpg
    Utsikt.jpg
    63,1 KB · Visningar: 5

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2025

Arlanda, San Agustin, Playa Ingles och utanför Rio Janerio
/Olle

Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Olle han kan sin "sällskapsresan". Bilden är från Monte Rojo i San Agustin, som var basen för filminspelningen.

Varsego´Olle.

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2025

semester-09 320.jpg

Var finns den här väggen?
Det följde visst med en ledtråd direkt.
/ Olle

Bilagor

• semester-09 317.jpg
    semester-09 317.jpg
    1,3 MB · Visningar: 13
Senast ändrad:

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2025

Tyskland är rätt, men ägaren till den vita bilen är på besök.
/ Olle

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen