• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret, del 2 2009/10

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55256

Guest
Sv: På spåret, del 2 2009/10

Gatuvy någonstans. Det var lite svettigt under nån halvtimme innan vi fick lite mer "svängrum" Men var är vi ?
Ove.G

Bilagor

• IMG_0024.jpg
    IMG_0024.jpg
    1,3 MB · Visningar: 34
F

F.d. 55256

Guest

Det var tydligen för lätt. Cannes är rätt.
Ove.G

California

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024

OK, jag fuskade lite. Om man delförstorar bilden kan man läsa att det står Le Cannet på bussen - den är alltså på våg dit. Googla på Le Cannet och man får fram en karta över södra Frankrike med närmaste stora stad Cannes. Jag skäms över min dåliga ortskännedom men är lite stolt över hur man kan trixa sig fram med datorn och lösa bildgåtor som denna!

Var då då..?

Bilagor

• 20060905099.jpg
    20060905099.jpg
    842,2 KB · Visningar: 29
F

F.d. 55256

Guest

Alla sätt att lösa en uppgift är bra (utom de dåliga). Huvudsaken är ju att du fixade det.
Ove.G

F

F.d. 55288

Guest

OK, jag fuskade lite. Om man delförstorar bilden kan man läsa att det står Le Cannet på bussen - den är alltså på våg dit. Googla på Le Cannet och man får fram en karta över södra Frankrike med närmaste stora stad Cannes. Jag skäms över min dåliga ortskännedom men är lite stolt över hur man kan trixa sig fram med datorn och lösa bildgåtor som denna!

Var då då..?

Just därför brukar jag just delförstora o sudda ut sådant som kan läsas på bilden innan jag lägger ut en bildfråga, fniss,:eek: kanske fel av mig. Men ingen har ju haft större svårighet med mina bilder så då kanske det inte gör så mycket.

Lite off topic:cool:

Leena;)

California

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024

God morgon!
Nu har bilden ovan (från ovan, men fotografen är inte alls ovan) legat ute i snart ett dygn. Dags att börja gissa, eller leverera det korrekta svaret eftersom du ju varit där och blickat ut över den aktuella ön...

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jaha, ursäkta! Jag höll på att somna in. Kap Arkona på Rügen.

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, jag hade Arkona i bakhuvudet nånstans och när jag läste din uppmaning i rödskrift så skärpte jag mig och plockade fram svaret. Här kommer nu en konstig bild från en by där man tydligen har viss antipati mot husbilister, vad det nu kan bero på.

2.jpg

Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest

Ja, jag hade Arkona i bakhuvudet nånstans och när jag läste din uppmaning i rödskrift så skärpte jag mig och plockade fram svaret. Här kommer nu en konstig bild från en by där man tydligen har viss antipati mot husbilister, vad det nu kan bero på.

Visa bilaga 21497

Edshultshall - vägen söderut mot Barrevik?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Edshultshall är det inte. Vrider man kameran litegrann ser man detta:

2b.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen