• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 11346

Guest
Sv: På spåret

semester%202005%20153.jpg

Solnedgång över en fin badsjö,vilken?? r

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Går det att bada i insjöar? Har bara badat i havet! Får väl gissa på Lago Maggiore.

Jappe från Västkusten

F

F.d. 11346

Guest

Bada i insjöar?:)Det är det enda tänkbara. Du är iallafall i rätt land med din gissning.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Lago d´Iseo tycks vara en ganska okänd "pärla", i alla fall om man jämför med dom "tre stora", Maggiore, Garda och Como.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Var är alla dom andra "På spåret-freaken"? Jag känner mig lite ensam här. Är det något sportprogram på TV? Jag försöker med Luganosjön. En del av den ligger ju i Italien!

F

F.d. 11346

Guest

Sjön är den vackraste i hela Italien (om man ska tro vad trentinoborna själva säger)

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det här var jobbigt! Hade jag inte gissat på så många sjöar innan, så hade jag gissat på Lago di Endine. Nu ger jag upp! Andra får gissa på dom få sjöar som finns kvar!

Senast ändrad:
F

F.d. 11346

Guest

Stråhyddor på pålar fanns här för länge sedan, upptäcktes av en slump 1929, när man skulle bygga ett kraftverk i en grannstad, och leda vattnet från den här sjön till grannstaden som ligger vid en annan sjö, som har nämnts tidigare.

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Lago Maggiore redan sagt ! Lago di Lecce?
Anders.B

Senast ändrad:
F

F.d. 11346

Guest

Sjön är inte så stor. Grannstaden som nämndes förut har sin största inkomst av turism. Och ofta har dessa turister med sig en bräda:twitcy::twitcy:

F

F.d. 11346

Guest

I dalen där sjön ligger finns orten Bezzecca där ett fältslag stod mellan Garibaldi och österrikiska armen i det tredje frihetskriget 1866.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen