• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55287

Guest
Sv: På spåret

Det är inte i Sverige.
Ledtråd nr 2 tänk på örnen fast inte den svenska o något ryskt inslag.
Leena

F

F.d. 55287

Guest

Roger, du är åt rätt håll, men fotot är taget i en stad.
I ledtråden finns namnet.
Ca 870 km men fågelvägen.
Leena

Nu måste jag göra ett uppehåll någon timma, men kommer in när jag kommit i ordning på jobbet.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6238

Guest

Jag ringde Kurt och undrade när han skulle lägga in sin bild, men han hade blivit så nervös inför uppgiften, så han flydde landet och är nu på väg till Danmark med en Stenabåt!

Nu är det alltså fritt fram. Först till kvarn....

Jappe

Ursäkta att jag bryter tråden, men jag måste få försvara mig mot Jappes angrepp.
Innan jag stack till Dänemark så åkte jag faktiskt till Kareby. Jag blev så nervös på Jappes påhopp så att jag tänkte att tanka upp "Flygande Tunnan" och sticka iväg till Dänemark.
Tyvärr så hade dom slut på både Flygfotogen och hundralappar. (Jag trodde att macken hade billig Fotogen). Och så blev jag tvungen att åka tillbaka till Göteborg och ta Stenabåten till Dänemark.
Väl hemkommen får jag ett meddelande att Flygande tunnan hade landat i Frederikshavn.
Eftersom vi redan hade lämnat Frederikshavn innan F.T. hade landat så blir det ingen fortsättning på detta drama.
Därför ber jag Jappe att kolla om Flygande Tunnan har återvänt till Kareby.
Och efter detta "försvarstal" ber jag att få säga Aprillo på Dig Jappe.

Nästa gång Du lägger ut en bild på Kareby så skall jag "rösta" på något annat.
:santa-2-icon::santa-2-icon::santa-2-icon::santa-2-icon: Hls från Din vän Kurt.

F

F.d. 11346

Guest

Örn på finska är väl Kotka? Ryskt inslag vodka:p Så vi gissar på Kotka....

F

F.d. 7569

Guest

Jag tror absolut på din idé Easy Rider, men från Västervik till Kotka är det "bara" ca 650 km fågelvägen. Jag tror det ryska inslaget är ryska karelen. Orten kan jag dock för mitt liv inte lista ut. Petrosavodsk ligger för långt bort och Kexholm/Priozersk lite för nära.

Och var "örnen" hör hemma i mitt resonemang har jag ingen aning om.

//Roger

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det ser ut som Igor Sjlapakjewskijs datja i S:t Petersburg. Jag är inte helt säker för vodkan flödade verkligen den kvällen. Jag hade tur och slapp spela rysk roulette i alla fall, fick bara en värjrispa ovanför vänstra ögat, vilket anses väldigt fint i ryska officerskretsar.

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 55287

Guest

Örn på finska är väl Kotka? Ryskt inslag vodka:p Så vi gissar på Kotka....
Örn = Kotka är rätt, men inte vodkan, utan huset var det ryska tsarernas sommarbostad.
Så du har rätt.
Roger, jag räknade visst lite fel på fågelvägen, landvägen är det ca 870 km. Sorry.
Leena

F

F.d. 11346

Guest

Ja då lägger vi in något som kanske inte är så svårt. Vad heter byn mitt i bilden?? Ni får ju nästan en karta...

Bilagor

• Semester 2004 sommar 162.jpg
    Semester 2004 sommar 162.jpg
    1,3 MB · Visningar: 17
F

F.d. 7569

Guest

Börjar lite löst och undrar om vi möjligen kan orientera oss till ex Österrike? I det landet finns det ju hur många byar som helst som ligger på det vis som bilden beskriver.

//Roger

F

F.d. 11346

Guest

Vi kan nog tro att en liten del av fotot är Österrike men dalen som byn ligger i ligger i ett annat land.

F

F.d. 11346

Guest

Inte rätt.Fundera på vilken topp vi står på. Inte helt okänd.Sen blir det lätt...

F

F.d. 11346

Guest

Gunnar, Du är nära, men måste närmare toppen, så nu om ni har kartan framme så kommer det att gå undan.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen