• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret

På den siste så var det tilstrekkelig lesbar tekst på skiltet til at jeg kunne finne resten av teksten med Google. På Garmisch så var det greit at det var stadioen hvor bl.a. Sonja Hennie tok gullmedalje under OS i 1936, og bildene fra den gang er historiske i Norge.

Så er tid for en ny oppgave, hvor finnes denne parken og hva heter den:

PICT0003.JPG

Første bildet var muligens litt for vanskelig, legger ved ett til, og legger til at parken er en gave fra et annet land til et land hvor denne største byen ikke er hovedstad.

PICT0001.JPG

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jeg får gi dere litt mere info - parken var en gave fra ett av verdens største land til et annet stort land på dette lands 200 års jubileum. Nå burde noen av google fantomene våre komme til rett land, og muligens by.

PICT0006.JPG

Neste bilde vil bli utenfor parken!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

The Chinese Garden ligger i Darling Harbour nära Chinatown, och är en gåva från Sydneys systerstad Guangzhou i Kina, i samband med att Sydney firade sitt tvåhundraårsjubileum 1988. Den symboliserar de starka banden mellan Kina och Australien.

F

F.d. 1082

Guest

Sunnaryd mot Bolmsö?
Eller kanske Bolmsö mot Sunnaryd?

Lennart

Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Birgitta o Lennart;

Helt rätt, det är linfärjeläget Bolmsö mot Sunnaryd, trodde det skulle vara svårt att finna ut.

Din tur att lägga in bild.

F

F.d. 1082

Guest

Jag har varit där 1 gång för 3 år sedan,men då var det sommar,så det ser lite annorlunda ut.
Bild kommer inom en snar framtid.

Lennart

Var hittar man denna gubbe någonstans?

På spåret.JPG

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 1082

Guest

Den här trodde jag skulle bli lätt,dags för en liten ledtråd.
I staden finns en ställplats som finns med i vår ställplatslista,vidare finns här en Schwedenstrasse,många har säkert varit här på besök.

Lennart

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen