• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret

Vel vi får prøve en vanskelig gåte. Det er godt at en har mange bilder fra store deler av verden.

Bilagor

• PICT0019.JPG
    PICT0019.JPG
    380,3 KB · Visningar: 12

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Ja det er rett, hadde håpet jeg kunne bruke noen flere bilder.
Burde muligens tenkt meg at easy rider hadde besøkt dette stedet også.

F

F.d. 11346

Guest

Vi har varit där, och det finns mycket fina platser där i söder, Lednice, Znojmo,Mikulov och Vranov. Absolut ett område att besöka. Jag kontrar med ett annat berömt slott i samma land.

Bilagor

• 079.JPG
    079.JPG
    1,3 MB · Visningar: 3
F

F.d. 7569

Guest

Jag tycker att det ser ut som "baksidan" av slottet Bran, men det ligger ju inte i Tjeckien utan i Rumänien.

Så jag chansar på Krivoklat.
//Roger

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11346

Guest

Det är ett av dom äldsta o mest kända jaktslotten för gamla tiders kungligheter i Böhmen. Senare blev slottet ett fängelse.Fantastisk natur o stora skogar runtomkring..

F

F.d. 11346

Guest

Ursäkta att jag var lite för snabb med ledtrådar. För visst var det Krivoklat, hur tog du det Roger? Grattis din tur..

F

F.d. 7569

Guest

Fuskade genom att söka på slott i Tjeckien, många och vackra är de. Därefter en del letande i GoogleEarth. :)

Här kommer också en gammal byggnad som vi besökte den 21 juli 2002.

//Roger

Bilagor

• MVC-750S.JPG
    MVC-750S.JPG
    36,7 KB · Visningar: 8
F

F.d. 7569

Guest

Ledtråd:
Byggnaden grundlades år 708 och ligger i en av landets till folkmängden minsta kommuner - 2006 var de 43 personer.

Jag måste åka till Nyköping och är inte hemma igen föränn omkring kl 22.

Lycka till.

//Roger

F

F.d. 4811

Guest

En ledtråd till:

"Första byggherre var kyrkoherden S:t Aubert som enligt legenden startade bygget efter att tre gånger ha blivit uppmanad till det av en av de sju ärkeänglarna"

Roger

F

F.d. 7569

Guest

Rätt.

Har fått sitt namn efter ärkeängeln Michael. Om jag inte är fel underrättad så har halvön Mont-Tombe, som klostret ligger på udden av, europas största skillnad mellan ebb och flod - 9m. Det berättade i alla fall en holländare för oss i somras.

Ser ut så här på håll.

Din tur.

//Roger

Bilagor

• MVC-741S.JPG
    MVC-741S.JPG
    37,6 KB · Visningar: 4
F

F.d. 7569

Guest

Jag letar och letar. Jag hade ett tag tankarna på Alfta, men... Kan man tänka sig en ledtråd? Verkar vara Sverige i alla fall.

//Roger

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Dals Rostock har ett "miniatyrstationshus" som är en modell av det gamla statonshuset.

Jappe

F

F.d. 11346

Guest

Det går trögt här idag. Jag känner igen "sorkskrämman"som står på kajen i Husum..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen