• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 11346

Guest
Sv: På spåret

Jo, minnet finns kvar, var där på skolresa för 50 år sen och skulle se H.C Andersens hus... Då tar vi en lätt på detta, nu tror jag att det kommer gå snabbt..

Bilagor

• semester 2005 013.jpg
    semester 2005 013.jpg
    235,8 KB · Visningar: 6
F

F.d. 11346

Guest

Jappe, det var rätt, men jag undrar om du var tveksam, på grund av frågetecknet. Du skojade väl??

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har varit i Dresden men just där bilden var tagen har jag inte varit, men det såg väldigt mycket ut som Dresden ändå, tyckte jag. Var ligger detta hus?

Bilagor

• hbk211.jpg
    hbk211.jpg
    636,8 KB · Visningar: 12

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Den här skulpturen finns på slottsområdet

Bilagor

• hbk212.jpg
    hbk212.jpg
    592,7 KB · Visningar: 4
F

F.d. 11346

Guest

Otroligt, jag valde mellan 2 verkliga chansningar, det andra var slottet i Celle. Ibland håller sig turen framme. Var ligger kapellet?

Bilagor

• IMG_0905.JPG
    IMG_0905.JPG
    189,9 KB · Visningar: 21
F

F.d. 4754

Guest

I ett trevägskryss i Dolomiterna. Kan heta Falzarego... i vilket fall som helst så är vägarna fantastiska. jag har kört där flera gånger... med motorcykel.

/Knausen

F

F.d. 11346

Guest

Ja-ha, "så lätt va de" att första svar var rätt. Jag trodde att det skulle vara svårt. Mycket motorcyklar där, inte så många husbilar, men om ni kommer i närheten tveka inte att köra upp. Din tur Knausen.

F

F.d. 4754

Guest

Vilken hamn?

Eftersom det inte kommit något svar så får jag hjälpa till med att hamnen finns med bland "Husbilsplatserna".

Bilagor

• P9020006.JPG
    P9020006.JPG
    143,5 KB · Visningar: 10
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest

Jo, det är en riktig pärla som vi gärna återkommer till när vi är i trakterna, förra året var det riktig uppståndelse där med lokaltidning o allt när en kille hade fått en pigghaj på kastspö !

ok...här vill jag veta vilken ort ?

Bilagor

• sem - 09 327.jpg
    sem - 09 327.jpg
    998,8 KB · Visningar: 6
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen