• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret

Det är Sollid, Birgitta och Lennart! För dom som inte vet vad Sollid är för något, kan jag tala om att det är en campingplats vid Halla. För dom som inte vet vad Halla är för något, kan jag tala om att det är lokalt språk för Edshultshall. För dom som inte vet var Edshultshall ligger, kan jag tala om det att ligger på västra Orust. För dom som inte vet......

Jappe

F

F.d. 1082

Guest

Och så vidare,etc etc.Kände igen den på kummeln till slut.
Jaha då tar vi en svår,tror jag?Efter detta inlägg går jag till sängs,någon måste ju hålla Sverige flytande i dessa mässtider.
I vilken ort hittar vi denna fina brandstation tro?

Semestern-08 124.JPG

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

S:t Anton? (Eftersom jag är medlem i Besserwisserklubben, vill jag påpeka att kummel heter kumlet i bestämd form singularis)!

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 1082

Guest

Nej och nej.
En liten ledtråd,orten ligger inte så långt från Insbruck.

Lennart

F

F.d. 1082

Guest

Nej inte det heller.
I denna ort finns en camping som i alla fall vi älskar.
Ett hus där snickaren "supit bort passet kanske" den sista våningen,kan man se ifrån poolen på denna camping.

Semestern-08 149.JPG

F

F.d. 1082

Guest

Nä,nu tror jag det kan va dags för en liten ledtråd.
Ett relativt stort transportföretag med dotterbolag i Eskilstuna,har sitt huvudkontor här.

Lennart

F

F.d. 1082

Guest

Easy rider har rätt,Volders är det.
Campingen jag skrev om är schloss camping aschach,en riktig pärla.
Transportföretaget är Fluckinger transport.
Din tur easy rider.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11346

Guest

Att man inte kan hålla tassarna borta:D, Har ju mycket att göra idag. Men därför tar jag något som jag hoppas löses fort,en bild över en vy som är världsberömd och en detta lands mest fotograferade. Vad heter sjön och berget??.

073.JPG

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Lago Maggiore och bergets namn kommer jag inte ihåg, men passet heter Stilfser Joch. Helt fel förmodligen, men det var ju bråttom och då får man ju chansa lite!

Jappe

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen