• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret

Nå er vi i hvert fall i Norge, det finnes flere steder hvor de har en slik vekter - tror dette er den i Trondhjem. (Utgaven i Oslo står innendørs) Det finnes og en i en av sørlandsbyene , husker ikke helt, men muligens i Grimstad - mener den har en litt annerledes stav. Alle har samme tekst på sokkelen og ble i sen tid vetalt av et forsikringsselskap med mottoet "Tiden går men Gjensidige består"....

F

F.d. 11293

Guest

Norge är rätt, men staden fel, en ledtråd, delar av staden finns med på Unescos värdsarvslista
:)

F

F.d. 11293

Guest

Nej fel stad, svensken har varit väldigt elaka i denna stad år 1678
:)

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Kingen, fel land. Det här är en campingplats för människor som tycks sakna självkritik, skulle man kunna säga om man vill vara elak. Det var dock tillåtet att behålla kläderna på. Jag lägger in ett par bilder till:

hbk170.jpg

hbk171.jpg

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vägen till denna något udda campingplats. Det vita i bakgrunden är inplastade tomatodlingar, som det finns gott om på den här kusten. "Nya Kartago" ligger inte långt härifrån.

hbk172.jpg

Senast ändrad:
F

F.d. 50024

Guest

Nånstans i Ungern tror jag det är.

Torotor

ps. Ett norskt ö får du om du använder Alt + 0248

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nja, snarare El Portus c:a 1 mil från Cartagena, men du får rätt knugrone, eftersom du var så nära. Det är en s.k. naturistcamping som vi råkade hamna på där nere en gång. Efter den upplevelsen har jag bestämt mig för att inte bli nudist.

Lägger in en länk för alla glada nudister: Naturist travel.com: El Portus Dom accepterar Camping Cheques.

Jappe

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Grunnen til at jeg sa i Cartagena er at den ligger i Cartagena kommune på samme måte som La Manga.

Forsøker med en liten nøtt, hvor tok vi dette bildet:

Bilder2002-055.jpg

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hmm, ser ut til at den var litt for tung legger inn et bilde til fra samme historiske gård.

Bilder2002-058.jpg

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hele bygget sett fra luften kan hjelpe litt. Neste tips blir en festning med samme navn i nærheten av denne bygningen.

Festningen er har en meget skjelden kanon.

Flyfoto.jpg

1209728924.12.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen