• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025
Sv: På spåret

Ja, det är åt rätt håll. Det var helt enkelt ett enormt stort lagerhus för stadens våldsamt rika tyghandlare. Idag finns här ett av Europas mest sevärda muséer, In Flanders Fields Museum, som på ett mycket realistiskt sätt ger oss nutida betraktare en bild av hur det första världskrigets helvete utspelade sig i trakterna kring Ypres. Tyghallen var helt raserad efter kriget och var inte helt återuppbyggd förrän en bit in på 1960-talet.

Staffan

F

F.d. 11346

Guest

Semester%2027%20april-14%20maj%202006%20116.jpg

Min tur.Var och vad är detta??

gunnar20

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
760
Medlemskap
2025

Här en idé som kanske kan få efterföljare.

I vilken ort är denna bild tagen? Vad hette ”skeppet” som den unga damen sitter på/i?
Vad hette slaget där detta skepp spelade en avgörande roll?
:rolleyes:
Vid alla rätt lyfter jag på hatten.

Visa bilaga 2717

Jag vet var. Torget i Henån på Orust. Själva kommer vi från Mollösund ett par mil där ifrån så det var en lätt fråga. Men dom andra klarade inte jag svaret på dock. Klart det är ju Sverige framsida men många fina platser - dock som bäst när solen skiner! Med hopp om en mycket solig och fin sommar.

Hälsningar vi i Frankian Gunnar20

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025

Ja det menar jag, men vi kallade det Trensin på gamla "Östtiden" då vi körde igenom byn, det var den enda vägen från Teplitze (kanske felstavat) till Praha, körde där 2 - 4 ggr./mån. under att antal år.

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025

Skulle bidragit men förstår inte hur jag skall göra för att bifoga fotot ?? mitt kunnande är mycket begränsat vad det gäller datorer,,,,,hjälp motages tacksamt så skall jag försöka få iväg något.

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Kopia av På spåret11.jpg

Hej!

Hade laddat ner ytterligare en bild för att kunna användas här i På spåret. Hoppas att den skapar lite trevligt huvudbry hos er alla. Alltså - var är vi?

Staffan

PS. Det där förbaskade jobbet kom emellan och tvingade mig bort från datorn, annars hade jag klarat Theresienstadt på studs. Har i stort sett ett identiskt foto i de egna gömmorna. DS.

F

F.d. 11346

Guest

Det att det är vägen upp till eisriesenwelt utanför Salzburg.

Hymer

HBK Medlem
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2025

Namnet var tyvärr fel, men platsangivelsen är riktig. Jag var där för många år sedan och till och med skrev en artikel om fenomenet. Men jag kommer banne mikg inte på vad det heter. Men jag återkommer.

Staffan

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

:swoon:Ställer samma fråga som "Star Line" hur bär man sig åt för att lägga in bilder i ämnet. Har försökt klara det genom att läsa instuktionerna. Men har väl samma kunskap som Star Line på området.
Gärna detaljerat, som om jag var ett barn ungefär!

mvh.......Ce-eN!:snowman-1-icon:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen