• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pössl Roadcruiser 2014...

Threefoot

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
5835
Medlemskap
2025
Vi funderar på att köpa en Pössl Roadcruiser för långbäddarnas skull. Är det någon som vet vilka nyheter som eventuellt dyker upp på nästa årsmodell, 2014? Är det vettigt att vänta in ny modell eller räcker 2013, kanske till och med bättre begagnad 2012, gott och väl? Vad brukar hända med priserna i samband med Elmia? Någon som har erfarenheter av Pössl i största allmänhet som är värt att veta är vi tacksamma för alla tips. Det är bara vanlig plåtis som är intressant för oss.

F

F.d. 29910

Guest
Sv: Pössl Roadcruiser 2014...

Pössl brukar komma med nån ny modell då och då men då får den oftast ett nytt namn.
Så så stor skillnad är det inte på Roadcruisern om inte T.ex. (Fiat) har gjort nån större förändring på bilen typ större motor el dyl. (Förra året kom det en myggnätsdörr t.ex.)

Lycka till med köpet!
Vi älskar vår RoadCruiser!:music-icon::yes:

/Malbeck

Kalle&Gunni

FD HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
2152
Medlemskap
2022

Det stämmer att det kommer en ny variant av Roadcruiser (med ett tilläggsnamn som jag inte kommer ihåg just nu) med högtak och elektriskt höj- och sänkbar säng. Den "gamla" modellen kommer dock att finnas kvar.
/Gunni

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Här är bilder på nyheterna:

Pössel 2014

Tycker att de haft riktig otur när de tänkt ut nyheterna, ser inte något som faller mig i smaken vare sig det gäller konstruktion, materialval eller färger. Liknar ännu mer de vanliga husbilar och fjärmar sig från det man brukar förknippa med plåtisar, dvs. enkel och praktisk utan lull-lull som inte tillför någon nytta..

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Här ser ni värsta exemplet på inredning någonsin och till detta har de klämt in ett vitrinskåp med plats för vinglasen. Ingen tanke på hur olika färger passar ihop alls, finn fem fel! Exempel på Pössl modell 2014.

Jag mår illa!

_6166710864.jpg

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Hade du planer på att köpa en ny Pössl, därav din besvikelse?

Jag undrar hur en av deras bilar med överläpp är att köra då man möter en långtradare, vinglar det inte kraftigt då?

coe

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2025

Vi har väl lite olika smak som tur är, men här håller jag med dig fullständigt JonasS. Det var inte vackert.
När nya trender i material och färgval visar sig, verkar många fabrikat komma ungefär samtidigt med det nya. I så fall kanske vi får se fler med samma färgval på tyg och luckor på Elmia i år.

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Grå inredning med någon klatschig accentfärg kan bli riktigt snyggt men då måste man följa upp det med något annat än brunt bord, blå fåtöljer, beige-gula fåtöljer och brunt golv.

Och ja, jag har varit intresserad av Roadcruisern men den gick bort pga. hårda madrasser där man låg med huvudet in i mörkläggningsgardinen samt att vi inte gillade skjutdörren till "raumbadet". Idén med dusch mitt i bilen är smart men tycker den kan förbättras med en annorlunda dörr. Känns lite besvärligt att använda toan nu.
Är inne på att köpa en la Strada Avanti nu om ja hittar rätt objekt

Kalle&Gunni

FD HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
2152
Medlemskap
2022

Hej!
I början av maj bestämde vi oss för att byta till en Pössl Roadcruiser. Vi ville ha lite extra utrustning bl a del- och ställbara stolar i stället för soffa. Richard Nilsson i Pukavik ansträngde sig för att skaffa fram en sådan bil som vi ville ha men det var för sent på säsongen. Vi beslöt då att beställa en ny bil med leverans när nya årsmodellen kommer till hösten. När vi i ProMobil 8-2013 läste om den nya Roiadcruisern med högtak och elektriskt höj- och sänkbar stor säng i stället för enkelsängar fick vi skrämselhicka, det var inte vad vi ville ha. Vi ringde till Richard som lugnade oss med att den "gamla" Roadcruisern fortfarande kommer att tillverkas och det kunde vi också konstatera när vi läste igenom artikeln i ProMobil ordentligt.
Den nya Roadcruisern har tilläggsnamnet Revolution.

/Kalle och Gunni

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Vi har en Pössl Roadcamp R som vi är väldigt nöjda med... duschen fungerar utmärkt, gott om plats och skjutdörren är smidig och bra... inga problem att använda toan pga duschen. Man utnyttjar verkligen bilens utrymme optimalt på detta sätt. Roadcamp R är ju endast 5,41 lång men är toppen för två personer.
Livibil

Toppen