• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pössl for2

F

F.d. 4927

Guest
Hej allihopa! Har en längre tid varit tänd på Pössl for2, som testades senast i "Husbilen Test" nr 1 2010. Där fick den väldigt bra omdömen.
Är det någon i klubben som har en sådan eller har erfarenhet av en, vill jag väldigt gärna höra era omdömen.
Jojje, jag vet att du har en Globe car (var det rätt?) och att det är en lyxigare version av Pössl for2. Jag vet också att du är lyrisk, men har du hittat några tillkortakommanden, och hur skiljer sig din bil från en Pössl for2?:confused::confused:
 
Senast redigerad av en moderator:

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Pössl for2

Min GlobeCar är identisk med For2,enbart annat materialval/utrustning.
Kylskåpet trodde vi skulle vara för litet, men det gäller att ha varor som verkligen behöver kyla där. Övriga varor kunde vi ha i "källaren"
Man får vänja sig med att inte ha hellång garderob men det är inget problem.:)
Sedan har jag bordet under bädden nattetid,fast det är en egen lösning.
Reservhjulet tar stor plats,fast det vågar man inte vara utan.
Återigen måste jag framhålla det stora dagsutrymmet,det kostar fem minuter/dygn (bäddningen)Har betydligt större plats än 7-8 m bilar utan att behöva använda framstolarna.;)

Jojje
 
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Pössl for2

jojje, var är källaren, var sitter din reserv,var har du utebord och stolar under resan ?
(har beställt en box star som kommer i maj) det får bli en plåtisklubb i klubben framöver, en sekterisering helt enkelt.

CYA W
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Pössl for2

Om du tittar på bild nr 1 i "Min husbil" kan du se nere till höger, stolarna.
Ovanpå dem har jag bordet och längst in i samma utrymme finns reserhjulet.
Källaren/skafferiet kan du se på bild nr 2 rakt under bordet.Det rymmer c:a 20L.

Jojje
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Pössl for2

Min GlobeCar är identisk med For2,enbart annat materialval/utrustning.
Kylskåpet trodde vi skulle vara för litet, men det gäller att ha varor som verkligen behöver kyla där. Övriga varor kunde vi ha i "källaren"
Man får vänja sig med att inte ha hellång garderob men det är inget problem.:)
Sedan har jag bordet under bädden nattetid,fast det är en egen lösning.
Reservhjulet tar stor plats,fast det vågar man inte vara utan.
Återigen måste jag framhålla det stora dagsutrymmet,det kostar fem minuter/dygn (bäddningen)Har betydligt större plats än 7-8 m bilar utan att behöva använda framstolarna.;)


Hej Jojje använder du din bil på vintern ? om det är så hur e den att köra med osv. Värmen i bilen när du åker landsväg ? är den OK. Tycker du det är en bra "vinterbil".
mvh. Guy
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Pössl for2

Tyvärr Guy gör jag inte det,men tror inte det är något problem.
Trumatic C verkar ha bra kapacitet speciellt till den lilla rumsvolymen.
Eftersom det är en Ford har motorn kamkedja (ingen risk för kamremsrappning vid isbildning.)

Jojje
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Pössl for2

Om du tittar på bild nr 1 i "Min husbil" kan du se nere till höger, stolarna.
Ovanpå dem har jag bordet och längst in i samma utrymme finns reserhjulet.
Källaren/skafferiet kan du se på bild nr 2 rakt under bordet.Det rymmer c:a 20L.

Jojje
Få se nu om jag fattat dig rätt: Du har alltså reservhjulet och utebordet i stuvutrymmet ovanför förarhytten??:confused:

Lasse
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Sv: Pössl for2

Nej Lasse så är det inte. Bild 1 är tagen rakt bakifrån med båda bakdörrar öppna,alltså har jag reservhjul,bord och stolar i utrymmet nere till höger.

Wayfarer, det där med plåtisklubb får vi fundera på:D

Jojje
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Pössl for2

Wayfarer, det där med plåtisklubb får vi fundera på:D

Jojje[/quote]


JO! :)
 

Bilagor

  • smc_platis.jpg
    smc_platis.jpg
    28,8 KB · Visningar: 762
Senast ändrad:
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Pössl for2

Absolut, en plåtissektion vore kul (tar inte så stor plats, he,he)
Jag lägger upp specen på min box star sedan - det känns som om allt är med förutom
automat och fyrhjusldrift (150 000 pix),,, Puh
 
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Pössl for2

Näe "konservöppnaren" ken den heta - kan vara bra om man behöver ta sig ut snabbt, hänger i bilen i glaslåda - skylt " I nödfall krossa glaset"

W
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Pössl for2

Jojje, inte för det har någon avgörande betydelse - och jag är medveten om att det beror på körsätt och diverse andra förhållanden - men har du någon koll på bränsleförbrukningen på din Globe car??:confused:

Lasse
 
Toppen