• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pössl 2WIN VARIO ?

jdjiveco

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2025
Hej, har börjat att fundera på att byta min nuvarande HB till en mer smidigare HB, Pössl 2Win Vario och att importera den från Tyskland.

Först och främst intresserad av om någon har erfarenhet av denna HB och som kanske har importerat denna från Tyskland

F

F.d. 55396

Guest
Sv: Pössl 2WIN VARIO ?

Hej. Vi har nu haft vår Pössl Roadcruiser i 3 månader kört 800 mil den är 6.36m lång 1 meter kortare en vår tidigare husbil den är cirka 25 cm smalare.
En jobbar i köket precis som i vår tidigare husbil inga problem tycker vi.
Toaletten med duch är större i Pössln då man använder en del av gången till enkelsängarna i bak.
Med 180 hk. och variomatiklådan du kan även växla manuelt så är det en kanonbil att köra.
Det ska bli spännande att jämföra husbilarna när vi åker ner i småstäderna i Europa i höst.

Kjelle

jdjiveco

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5761
Medlemskap
2025

Hej Kjell, har ni en sådan dusch som man drar fram under toagolvet ? Cyklar mountainbike och söker en lösning för kroppstvätt. Hur funkar det ?

Vidare är den storleken av HB intressant, om som vi önskar maximal mobiltet av HB i städer som alpvägar.

Vidare är ju bieffekten en lägre kostnad för färjor/bro-överfarter intressant, eftersom de magiska gränsen är 6 m. Men även att man kan parkera bilen enklare. Är som flesta HB-åkare inte så intresserad av att ta in på campingar..

Har ni importerat er bil ?

Den finns på länken http://pössl.se/possl-husbilar/husbil-Possl-2win-vario/

Även youtube länk Poessl 2 Win Vario von Togo Reisemobile - YouTube

Senast ändrad:
F

F.d. 55396

Guest

Det stämmer duschen är i gången fungerar godkänt.
Men du kan duscha utanför då det är fönster på toaletten du drar bara ut duchslangen genom fönstret.
Då jag som spelman åker på spelmansstämmor som kan vara på en bondgård eller hembygdsgård så är duschen bra för mig åxå.

Hade
Kjelle

Toppen