• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Påställning

F

F.d. 18017

Guest
Sv: Påställning

Hur gör ni alla som ställer på redan med kravet på vinterdäck till den sista Mars?

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

Vinterdäck är inget krav så länge det inte är is eller snö på vägen,du får köra på sommardäck året runt om det inte är halka Vi drar snart ut själva med sommardäck på bil,skulle det komma ett snömögel på natten så går dets nart bort så här års, det vill säga om du bor söder om huvudstan..:msn_smiley:

L

Lennart Olovsson

Guest

Hur gör ni alla som ställer på redan med kravet på vinterdäck till den sista Mars?

Med vikt över 3,5 ton finns inget krav på vinterdäck över huvud taget!
Sådan har jag. Har man B-kort före 96 får man dessutom köra Husbil utan viktbegränsning! Visst är det bra!

D

Deleted member 11118

Guest

Får man betala skatt för hela innevarande månad eller från det datum man ställer på.

Har också en bil över 3,5 ton så vinterdäck är ännu inte obligatoriskt.

Vinterdäckslagen

Gert och Helen

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9489
Medlemskap
2025

Har precis varit inne på Transportstyrelsens hemsida och ställt på bilen till den 24 mars. Sen bär det iväg ända till Strömsnäsbruk på hundutställning.

Gunbritt o Rune

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5640
Medlemskap
2025

Jag är inte enig med dig Lennart. På Transportstyrelsens hemsida står: "Fordonsskatt påförs för hela månader. Det betyder att fordonsskatten tas ut för en hel månad även om fordonet ställs på mitt i en månad."
Rune

L

Lennart Olovsson

Guest

Jag är inte enig med dig Lennart. På Transportstyrelsens hemsida står: "Fordonsskatt påförs för hela månader. Det betyder att fordonsskatten tas ut för en hel månad även om fordonet ställs på mitt i en månad."
Rune

Jag tror vi är eniga!

Den text du hänvisar till betyder troligen att inbetalning påförs endast för hela månader.
Man skickar inte ut för några dagar.

Tror jag. Jag har i alla fall betalt för del av månad.

:wub:

L

Lennart Olovsson

Guest

Jag tror vi är eniga!

Den text du hänvisar till betyder troligen att inbetalning påförs endast för hela månader.
Man skickar inte ut för några dagar.

Tror jag. Jag har i alla fall betalt för del av månad.

:wub:

Det kanske var vid avställning!

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Ställde på min 7/3 fick inbet.kort 9/3 betalar skatt fom.2012-03-07 tom.2012-04-30 som är min normala förfallodag, betalas senast 2012-03-28 1206 kr +50kr i påställningsavg, nästa inb, full avg ,2700ca,Hälsningar Lasse J

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag är inte enig med dig Lennart. På Transportstyrelsens hemsida står: "Fordonsskatt påförs för hela månader. Det betyder att fordonsskatten tas ut för en hel månad även om fordonet ställs på mitt i en månad."Rune

Nej, det är fel, du betalar skatt från den dagen du ställer på. Samma sak vid avställning.

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025

Den springande punkten verkar vara årsskatt på över 4800 kr.

Över 4800 betalar man per dag och under 4800 per hel månad. /Roy

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025

393250_288768327825402_100000767128562_721597_1955161304_n.jpgVi kommer att ställa på våran husbil till de 1: april:wub:så påsken blir våran premiärtur,

sen ska även våran lilla "Greta":dog:som är en Svensk vit älghund göra premiär i :mh3:

I

Ixeofors

Guest

Vi ställde på och tog ut våran husbil idag! Premiärturen går till Malmö i helgen för hundutställning!

Toppen