• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Påställd

F

F.d. 52938

Guest
Hej på er allihop!

Idag har jag ställt på husbilen och ska åka och hämta den från vinterförvaringen.
F-n va kul det ska bli.:p:p:p

Mvh FraMia1014

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Påställd

Nu blev man sugen,:( skall åka och kolla över min på lördag starta upp den rulla fram ett par decimeter för däckens rundning samt kika om det kommit in några hyresgäster.
Torrbollar finns inga i bilen i år, intressant att se om det är någon skillnad mot förra året då var det två stycken torrisar i bilen.:D

gurra

F

F.d. 17469

Guest

Nu är skattemärket påklistrar och besiktning beställd på måndag och i morgon blir det resemässan i Göteborg med ett ton brochyrer med hem

Cabe Master

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
2340
Medlemskap
2026

Haj alla HBK kompisar
Vår bil har nu vintervilat färdigt, den fick nästan 3 månaders lugn och ro i år.
Påställd fr.o.m.idag och årets premiärtur till Öland.
Ikväll är vi vid Karlevistenen, se HBK husbilsplatser. Härligt att vara på resa igen!
Måste framhålla hur enkelt avställning och påställning via Transportstyrelsens hemida fungerar med e-legitimation. :)
Vi hoppas nu att väderprognosen håller sig för morgondagen, med fönvindar från Småland och en stor glad sol. :cool:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Blir lite avundsjuk på er som ska ut och åka. Vi ställer på "ga.Bettan" 090402.
Men sen blir det mycket åka av så här första året med husbil är ju allt så nytt
men spännande.
MVH Gunilla :wub:

F

F.d. 2692

Guest

Här var det också påställt, varit i Ängelholm och fixat en garantigrej. Nu är det bara en service, sen är det till att åk.

F

F.d. 17469

Guest

Nu var tur-mässan avklarad och Calle det blev nästan överlassss:) besiktningen i dag gick nästan bra hemma funkade alla lampor men på besiktningen inget höger helljus men som tur är ligger Mekonomen granne med SBP så nu är det bara att åka.

F

F.d. 55348

Guest

Man bor helt klart för långt norr ut så här på vårkanten. Snön vräker ner och den vårkänsla som infann sig tidigare ligger begravd under 5cm nysnö. Brrrrr....
Man får sikta in sig på påskhelgen. Då blir det kanske inreggning.

magwil

FD HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
2004
Medlemskap
2021

oxå anmällt påställning till 1/4.
Bokat lite tider till service m.m
Men hoppas på att kunna åka och dansa med
Tranorna första helgen i April.
Längta är förnamnet.

Är det förresten någon som vet vad stället heter
i södra Västergötland (tror Jag) där det är så fina
påskliljeodlingar. Det är någon privat pers. som har detta.
Snart drar vi.....Magnus, Inga-lill och Ludde.

California

HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024

Påställt var det här också, från och med 26 mars. Dagen efter, på fredag, är det besiktning, den första. Och i dag var det full snöstorm, 25 meter per sekund! Och vi som har sommardäcken på...

F

F.d. 24435

Guest

Hejsan på er alla! Även jag har idag hämtat ut bilen nfrån sitt vinter-ide (till ett nästan vintrigt landskap). Besiktning i nästa vecka sen bär det av lite här och var under helgerna. Ser fram emot sommarens körningar....må bra på er alla :)

Country

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
286
Medlemskap
2025

Vi ställer på husbilen 1/4:)
vad man har längtat att det ska bli 1 april:mh3:
sen den 2/4 Åker vi ner och hämtar husbilen

på Östgöta camping i Mantorp
där husbilen varit sedan höstas..på rep/fukt

(rep tog ej så lång tid om någon undrar..
vi tyckte det var bäst att lämna den kvar där över vintern!

country/Wanja

Toppen