• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Påskresa till Haparanda

O

Ola o Kerstin

Guest
På långfredagsmorgonen gav vi oss iväg norrut, mot Haparanda. Lite snöfall här hemma, men efter en stund blev det en jättefin vinterdag, solsken, lungt och -5 grader. Mycket husbilar i trafik, torra och fina vägbanor. Vi övernattade på Merihelmi Camping, sju mil söder om Torneå.
På lördagmorgon for vi in till Haparanda, soligt och -6 grader. Mycket husbilar igen, vid IKEA och ICA också, men alla vi såg hade finska reg. skyltar, var är svenskarna?
På kvällen for vi tillbaks till samma camping. Gasen tog slut mitt i natten, (när annars?), men vi har el-patron i pannan och el-golvvärme, så det är bara att sova lungt tills morgonen. Det var c:a -12 grader (utomhus) på natten.
Söndagen blev ännu finare, sol från en klar himmel, bara några minusgrader. Det blev en lugn hemresa och många husbilar på vägen även då.

Hela resan blev 104 mil, och allt detta för några stockar snus och tre askar bregott.:rolleyes::rolleyes:

Hälsningar från Ola o Kerstin

Ps. läs gärna mitt inlägg om Fiat-värmen i ämneskategorin Varmt o Kallt klimat. Ds.

Toppen