• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Påsk elände för ZIMBA

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Det hade varit trevligt med en tur , men jag tror det får vara i alla fall fram till påskafton.
Smällare, ha en skakig o flåsig hund med sig i bilen Nej tack.Så det får allt bli att stanna hemma./susanne

F

F.d. 5085

Guest
Sv: Påsk elände för ZIMBA

Det är verkligen ett elände för de flesta hundar just nu även om smällandet inte är lika utbrett här som i Sverige. En Cocker Spaniel vi hade tidigare var mer känslig men hjälptes bra med att vi lekte med honom. Eftersom vi som är av hankön tydligen inte kan tänka på två saker samtidigt kunde han koncentrera sig på lekandet med bollen istället för på smällandet utanför.
Det påstås att det sämsta man kan göra med en skotträdd hund är att ömka och trösta den. Då förstärks bara rädslan eftersom hunden då tror att det är något farligt i görningen.
Som tur är så är våra Bouvier des Flandres inte känsliga för bomber och raketer utan blinkar inte ens när kriget rasar som värst på nyårsafton. Öppnandet av en kylskåpsdörr är däremot ett ljud som kan väcka dem ur den djupaste sömn. Märkligt det där.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

hej susanne
kom til Danmark, her anvender vi ikke smäller til påsk
her er stille
vi har bare sådant på nytår
hilsen Marianne

Senast ändrad:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Det kunde vart något men lite sent att tänka på det nu.
Men va bra då kommer vi till Danmark ngn gång i framtiden till påsk.
Tackar för tipset/susanne

F

F.d. 25098

Guest

Det blir väl att ställa sig på en enslig parkering någonstans. Det positiva är att det inte varit några annonser om fyrverkeri i tidningen (ännu) som det brukar vara till nyår.

Det är svårt att hitta något ställe att vara på då hunden har så fantastiskt bra hörsel. Försökte på nyår ett par mil utanför tätort men det gick ändå åt h-vete.

Kanske kan någon tipsa.

Peter & Fuzzy.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Nä har nu bestämt mig att stanna hemma för här är det lungt,funderade på ett par kompisar i Ramnäs som ville vi skulle komma.
Nä det får bli efter påsk.
Borta bra men hemma bäst vid vissa tillfällen./susanne

F

F.d. 10314

Guest

Hej .
Köp Zylkene hos veterinärn och du slipper en rädd o uppjagad hund.
Det här är ett kost tillskott o fungerar toppen.
Vi har själva haft det till våran Bamse och det har funkat,honom fick vi söva ner förr och det var inget roligt varken för honom eller oss.
Testa det här det är värt varenda öre, jag lovar.
Berithochrister................

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jag är ju inte den som är den ringde till en medlem o frågade om det skjuts i Ramnäs det verkar ganska lungt.ja vem vet vi kanska drar dit.
Tack mormor&morfar för upplysningen./zimbas matte susanne

Senast ändrad:
F

F.d. 25098

Guest

Hej .
Köp Zylkene hos veterinärn och du slipper en rädd o uppjagad hund.
Det här är ett kost tillskott o fungerar toppen.
Vi har själva haft det till våran Bamse och det har funkat,honom fick vi söva ner förr och det var inget roligt varken för honom eller oss.
Testa det här det är värt varenda öre, jag lovar.
Berithochrister................

Verkar nästan för bra för att vara sant. Tidigare har vi haft Nozinan som varit svårt att dosera rätt, plus att det är ett kemiskt läkemedel.

Skall testa Zylkene till nästa nyår.

Tack,

Peter & Fuzzy.:yes:

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Susanne , vi håller oss på lite mindre ställe nu i påsk(vår Ebba e ju också rädd för smällare) e just nu i Hörvik o här e mkt lugnt, eventuellt ska vi dra vidare till Ranarps strand där e det säkert lugnt nu i påsk. Ha en riktigt GLAD PÅSK/staffan

Senast ändrad:
F

F.d. 10314

Guest

Hej !
Testa det här, för det är bra och hunden blir inte hängig efteråt, vi trodde inte på det först när vi hörde talas om det,men det var jättebra på våran Bamse iallafall.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Hej !
Testa det här, för det är bra och hunden blir inte hängig efteråt, vi trodde inte på det först när vi hörde talas om det,men det var jättebra på våran Bamse iallafall.
Hej ska testa detta men det har varit lungt,vi var i Ramnäs o där hörde vi inte ngt.
Men när vi kom hem skulle Gustav testa ngr tigerraketer i sjön,och det hörde han direkt o smet in.
Skall fråga efter det när jag handlar foder i veckan,Tack Susanne

Toppen