• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På väg I Sverige

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55554

Guest
Kl 14.00 lämnade vi Helsingborg för att åka mot Kristinehamn, första stopp blr BiÖ, vi behöver nya skåpluckelås.
Återstår att se om dom kan hjälpa oss, det är ju en äldre husbil, 2007,a.
Inte lätt att skriva på en liten mobil när man åker husbil, fick ta hjälp av paddan.
Vi köpte 5 nya skåpluckelås.
15.36 lämnade vi BiÖ för vidare färd mot Oset Jönköping, troligen övernattar vi där för vidare färd i morgon fm.

Får inte glömma att tala om, Rappe är nybadad och klippt, Gittan fixade det i förmiddags.
Bara att hoppas han håller sig ren till helgen

20180507_181942.jpg

Nu är vi framme vid Oset, Vättersnäs, tydligen ändrat om, man får INTE parkera på grönområdet.
Mycket personbilar i det vackra vädret.
18-05-07 Oset.png

NU blir det Zoégas kaffe och macka, har fikat en gång innan på väg upp.
Krya på Er! ( Förbyggande:yes:)

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
Strax innan 10 lämnade vi Oset för vidare färd, var in om Netto Mullsjö för att handla.
Nu står vi på Grevagårdens rastplats, nu blir det Zoégas kaffe och Pecanötkaka innan vi åker vidare mot Mariestads hamn för övernattning.

11.45 var vi framme, vet inte exat på vilken plats, finns flera husbilsplatser men här står vi just nu!
Koordinater:
GPS: 58,71668, 13,82047    , ± 0,0 m

Google Maps link:

Vi står vi den blå punkten.
18-05-08 Mariehamn hamn.png

Nytt pris 160kr, el 30kr.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
Lämnade Mariestad strax efter 10 efter att ha tömt.
Nu står vi i Sommarstaden Mariestad, nu bler det Zoégas kaffe innan färden går vidare mot Berg och Husbilslandet.
Här är en bild från parkeringen med Vänern i bakgrunden.

180509 Sommarstaden.jpg
Kunde inte uppdatera sidan där vi stod

Efter kaffe körde vi till Husbilslandet, där kollade vi på husbilar, kom fram till, att vi får vara nöjda med den vi har..
18-05-09 Husbilslandet.png


Nu har vi käkat lunch, jag har haft siesta så nu kunde jag uppdatera sidan.

Stannar här i natt

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
Ibland blir man överraskad, glatt överraskad.
Har fått många tack för våra berättelser under årsmötet av folk vi mött, ja även innan mötet.
Men detta tack tog första pris.
Kom ett par fram till husbilen och tackade för berättelserna och överlämnade detta paket.
Zoégas Julkaffe, skall drickas och avnjutas när vi kommer till Helsingborg.
180511 Julkaffe.jpg

Tackar för kaffet.

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
Klockan 10 lämnade vi Kristineham och följde gråvattenspåret ut till stora vägen, tydligen en del som "glömt" stänga gråvattenkranen.
Bra reklam för Hbk.
Tankade fullt och åkte mot Ulricehamn, stannade i Sjötorp på gratisparkeringen och drack Zoégas kaffe innan vi drog vidare..

Strax efter 13.30 var vi framme i Ulricehamn vid kallbadhuset, fanns 2 platser kvar, vi tog den ena och en plåtis den andra.
Nu hållet jag på att fixa mat, sötpotatis och fläskfilé, blir en "bulle" till maten.
Stannar här i natt.

Krya på er.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 11118

Guest
Ibland blir man överraskad, glatt överraskad.
Har fått många tack för våra berättelser under årsmötet av folk vi mött, ja även innan mötet.
Men detta tack tog första pris.
Kom ett par fram till husbilen och tackade för berättelserna och överlämnade detta paket.
Zoégas Julkaffe, skall drickas och avnjutas när vi kommer till Helsingborg.
Visa bilaga 148656

Tackar för kaffet.

Jojje

Sådant kaffe fick hustrun av sin arbetsgivare i julklapp, hon var lyrisk men var kan man köpa just julutgåvan
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sjövik är väl en bogserbåt?!
Stämmer Montreal, men man kan väl "drömma" lite om att alla i Brantevik sysslade med ål-fiske. Det är fin-fina ålar som finns där ute, jag har sett dom för inte så länge sen, dessutom ingår dom som lotterivinst (trotts fiskeförbud) under midsommarfirandet på fotbollstadion.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen