• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Igår var vi och åt på en indisk restaurang, det var väl ok mat tyckte jag. Medan vi satt där kände jag att en förkylning var på väg att bryta ut. Orkade inte att gå hela vägen hem så det blev taxi halvvägs, kostade 6 € men det var det värt när man inte mår bra. Vi tittade på melodifestivalen men jag somnade nog efter första låten. Tror inte jag missade nån bra låt?
Idag blir det att ligga för ankar hela dan och försöka piggna till igen. Får väl gå några rundor med hunden bara.Visa bilaga 189514
Krya på dig, hoppas det är ett vanligt virus!
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag har jag legat för ankar hela dagen. Helt utslagen av förkylningen. En riktig mansförkylning är det. Gick en runda med hunden i morse. Han gick med benen i kors när Bengt kom och erbjöd sig att gå en runda med honom i eftermiddag. Evigt tacksam för detta! Tack Bengt!
Hoppas att jag är så pigg att jag kan hjälpa Åsa på vattengympan i morgon. Ikväll är jag tveksam. Vi får se.
Det blev äggröra och köttbullar, ingen kulinarisk högtid precis men fick ju lite bukfylla iaf.

7A158D0F-9F89-4CEE-A0F3-F3EF1A44AD10.jpeg
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Blev ingen vattengympa idag. Vädret har varit kanon hela dagen, närmare 28 gr var det ett tag. Fortfarande varmt, kl 23 var det 14 gr. Inte skönt att vara förkyld då. Gått några korta rundor med Rossi på parkeringen som är runt hörnet, Inge kul för Rossi med han nöjer sig med det. Precis som om han förstår att husse inte mår bra.
Hoppas på en bättre dag imorgon.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag har jag mått mycket bättre. Hopp om att man överlever mans-förkylningen.
Har ju inte gjort nåt särskilt idag, gått en runda med hunden diskat och lagat mat. Det blev chicken tikka masala med ris. Starkt o gott. Blev över till nån annan dag.
Nu sitter vi i förtältet och tittar på tv. Lite kyligt, 17 gr, så jag har startat gasolkaminen.
Även den fådda fotogenlampan är tänd.
.1F6702E3-3DE7-425B-A880-7C89998BAD78.jpeg
 
F

F.d. 22252

Guest
saxat från min tråd i hbk mars 2017:
Var på loppis och fyndade en feuerhand sturmkappe baby 276.
En fotogenlykta med extra vindskydd rostig och dan utan veke.
Efter en behandlingmed fosforsyra och vatten i en hink såg den bättre ut och efter spraymålning med vit högtempfärg så såg den ritigt bra ut och med ny veke så bran den riktigt fint.
De flesta fotogenlyktor brukar skruva upp lågan när den blir varm men inte den här, försökte provocera med en hög låga men efter en stund minskade den och när jag ställde ned den lågt ökade den lite.
Verkar som om den har en inbyggd kontroll med återmatning av ventilationsluften, skyddet som är unikt för den här modellen gör att den klarar hård blåst utan problem. tillverkades mellan 1950-1976 har jag läst mej till.
Finns inga nya att köpa och dyra om man hittar någon på ebay, den kommer få följa med i Husbilen att användas både ute och inne, ger ju ett par hundra watt värme och det räcker på en sommarkväll. 102263-a542b9d5027ad5528cf9c4434fc1a458.jpg.jpg
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Tack Bengt för historian bakom den fådda lampan!
Bengt kom förbi med lite fikabröd ikväll så då fick vi ju bjuda på kaffe. Han hade även handlat vatten och cola så vi inte torkar ut i värmen. Har nog varit närmare 25 gr idag men blev snabbt kallt när solen gick ner. Nu är det bara 12 gr enligt min termometer. Vädret imorgon ska bli repris från idag sägs det, kan bli bra nu när förkylningen gett med sig. Åsa var lite rosslig i halsen ikväll så nu är det väl tyvärr hennes tur nu verkar det som.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag var det Åsas tur att bli förkyld. Hon har legat hela dagen. Själv fick jag ett bakslag, har också legat hela dan. Nu ikväll känns det bättre. Behövde väl en extra dag att vila på.
Idag blev det hamburgare o pommes från matvagnen.
Vädret den närmaste tiden kan vi ju inte klaga på.

2A205985-1937-46CF-83A9-63398E393275.png
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Åsa är fortfarande förkyld, lite bättre idag än igår. Vi har legat och slappat i husbilen hela dagen. När det blev svalt gick jag ner till affären och handlade lite livsuppehållande varor. Det kändes när jag gick hem att jag är inte helt återställd. Helt slut när jag kom hem.
Åt rester från häromdagen till middag. Var nästan godare idag när riset hade tagit upp smaken från såsen.
Nu ligger vi och kollar på tv.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag är det tvättdag. Skulle varit på vattengympan men Åsa är fortfarande inte bra.
Vi funderar på att åka vidare på lördag. Besöka Citronmarknaden på söndag och IKEA i Murcia på måndag. Fortsätta mot Albarracin och sen fortsätta norrut mot franska gränsen. Jag har tänkt besöka ‎Grotte du Mas-d'Azil i södra Frankrike. Sedan står ‎den brända staden ‎Oradour-sur-Glane på listan ”att besöka”. Sen får vi se vart det bär hän efter det, det får vädret bestämma.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej låter som en bra plan ! albaracin är en väldigt vacker stad kanske spaniens vackraste ! men väldigt kuperat svårt att promenera där ? finns en fin camping ovanför byn ! sen fanns det när vi var där för ett par år sen nere i stan en yta som det stod en del hb på men ingen service vad jag kommer ihåg ? trevlig resa och kör lugnt !
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi får köra runt i staden med husbilen om det går.
Ikväll var sista kvällen i förtältet, imorgon börjar vi riva lägret som varit vårt hem i snart tre månader.
Vi bjöd Bengt på lite mat och satt och pratade en bra stund.
Imorgon river jag förtältet och flyttar bilen så jag kan öppna bakdörrarna, det går ju inte nu för jag står bara några dm från en mur. Sen återstår det att försöka få in allt som ska med hem. Jag har en plan på det, får se om den funka. Om den inte funkar får man ju lämna kvar det billigaste. Får pyssla med det på fm för det ska bli 25 gr på em, då får vi sitta i solen och njuta en sista gång här på Bahia för denna gången.
På lördag kör vi till Torrevieja. På söndag ska vi gå på nåt som heter Citronmarknaden, en stor marknad som hålls varje söndag.
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.676
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Vi får köra runt i staden med husbilen om det går.
Ikväll var sista kvällen i förtältet, imorgon börjar vi riva lägret som varit vårt hem i snart tre månader.
Vi bjöd Bengt på lite mat och satt och pratade en bra stund.
Imorgon river jag förtältet och flyttar bilen så jag kan öppna bakdörrarna, det går ju inte nu för jag står bara några dm från en mur. Sen återstår det att försöka få in allt som ska med hem. Jag har en plan på det, får se om den funka. Om den inte funkar får man ju lämna kvar det billigaste. Får pyssla med det på fm för det ska bli 25 gr på em, då får vi sitta i solen och njuta en sista gång här på Bahia för denna gången.
På lördag kör vi till Torrevieja. På söndag ska vi gå på nåt som heter Citronmarknaden, en stor marknad som hålls varje söndag.
Där har jag varit trångt att parkera mycket folk men billigt o bra mat
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen