• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Varför behåller automaten ditt kort?
Det stod bara att den behöll det av säkerhets skäl. Ska gå in på banken imorgon och fråga varför. Swedbank visste heller inte varför de gjorde så. De skickar ett nytt kort till vår hemadress så kan min bror skicka kortet hit. Det kunde inte banken göra, de litade inte på postgången hit. Jag är mer orolig för postgången hem till mig.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Då har vi bestämt oss!
Vi kommer hit nästa vinter och bor på plats 199 igen
Vi trivs på den platsen och i Santa Pola stad.
Idag har vi inte gjort något vettig mer än köpt två stolar så vi kan ha gäster i förtältet. Vi hade två Biltema stolar men den ena satt jag sönder och den andra börjar luta mer o mer bakåt så det är väl bara en tidsfråga innan den också går sönder.
Bengtic kom med winerbröd så då fick ju vi bjuda på kaffe.
Nu är det slappa framför TVn som gäller.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag var vi på marknaden och handlade lite. Sen satte vi oss på en bänk i skuggan och tittade på folk en stund. Claes, Anette och Bengt kom förbi och snackade lite. Senare gick vi ner i hamnen och åt en tre rätters för 15 € per person. Gott och bra service.
Det har varit över 25 gr idag. ikväll har vi suttit i förtältet och snackat med Bengt. Han hämtade en fotogenlampa som vi får låna. Den både värmer och lyser, mysigt.
653F19EA-6A8F-497C-B8A7-01163A6A5367.jpeg 5CFD3443-9A92-4D7C-B561-6C25599BF618.jpeg F8271A3C-2CEB-400F-9FC1-C5B77D1F8DCD.jpeg 048FC3E6-4813-442B-9F47-C41C5D2ACEA0.jpeg CEC2E3BA-1715-4491-809E-8A630E6ADDF3.jpeg
 
Senast ändrad:

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Igår hände inte mycket. Tvättade o satt i solen. Kocken strejkade igen så det blev pizza från pizzavagnen vid baren.
Idag försökte jag borra och skruva dit skenor till vagnskappan till förtältet så man slipper draget under bilen, gick sådär. Bröt borret vid första hålet så nu sitter vi här i solen igen och latar oss. Får gå ner på stan när det blir lite svalare och se om jag kan hitta skruvar och borr i lämplig storlek. Köpte slang till gråvattnet så man kan koppla det direkt till avloppet, ska koppla in den när det blir lite svalare.
Kan bli broccoligratäng i Onmian om inte kocken strejkar igen.
image.jpg
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Idag var det vattengympa. Varmt och skönt i poolen, ca 32 gr sas det. Efter gympan blev det en stund i solen tills det blev för varmt! 26-27 gr har det varit minst. I solen var det mycket mera.
Blev pasta med gorgonzolasås till middag, gott!
Efter middagen kopplade jag in en slang från gråvattnet till avloppet så jag slipper tömma den tanken.
Nu ligger vi i sängen och slötittar på TV. ÄR fortfarande ca 16gr ute nu kl 21:30
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Då var veckans mediciner till Åsa delade.
Det har inte hänt nåt särskilt de senaste dagarna så därför har jag inte skrivit nåt.
Jag monterade tre st 95Ah batterier häromdagen varav ett är inkopplat. Har inte tillräckligt grova kablar för att koppla in de sista. Letar efter startkablar i lite olika butiker men hittar inga. Det kanske inte används här i Spanien?
Förtältet ger mer yta att röra sig på och man kan sitta fem pers på kvällarna Har en liten gasolkamin som värmer bra så man slipper frysa. Till nästa år ska jag koppla på en slang till dieselvärmaren som ska mynna ut under trappan som kan värma tältet.
Idag ska vi sitta i solen och slappa igen, skönt. Det ska bli runt 18 gr men betydligt varmare i solen.
28D0EFDE-0154-4593-9B93-FBD8E1ACAD77.jpeg
Varför blir bilden på fel håll ibland?
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Hittade startkablar på macken. Om man bockar sig tillräckligt lång ner ser man dom ;) Inte speciellt grova men de får duga tills vi kommer hem.
Idag gick vi till Casa de Oro och käkade. Intehelt nöjd med maten. Kallt ris och segt kött.
Nu sitter vi i förtältet och surfar på nätet. Får väl ta en kopp kaffe lite senare.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi har funderingar på att åka till Montanejos. Någon som varit där? Är det handikappvänligt?
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Händer inget att skriva om precis....
Regnade igår och halva dan idag, tråkigt att vi skulle vara ute precis när det började igår. Vi var tvungna att gå in och ta en öl medan det mesta regnade över. Hårt liv!
Idag har vi fått wokad gnu till middag, gott. Kan ha varit kyckling också, pollo stod det på skylten där jag handlade. Får googla det...D4423446-0026-480F-9B1C-046A40B0A0E0.jpeg
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Igår var vi och åt på en indisk restaurang, det var väl ok mat tyckte jag. Medan vi satt där kände jag att en förkylning var på väg att bryta ut. Orkade inte att gå hela vägen hem så det blev taxi halvvägs, kostade 6 € men det var det värt när man inte mår bra. Vi tittade på melodifestivalen men jag somnade nog efter första låten. Tror inte jag missade nån bra låt?
Idag blir det att ligga för ankar hela dan och försöka piggna till igen. Får väl gå några rundor med hunden bara.A279EAF5-CF87-47D0-AA49-5DEEFE65F8B5.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen