• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På tur med Ture

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Senast ändrad:

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Har du kollat så storleken på listen stämmer med din skena? Det står att tältet är till husvagn och de brukar ha en annan skena.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Vad skiljer i mått mellan husbil och husvagn?
Listen jag har monterat är till en husvagn.
Det är den här listen jag har TÄLTSKENA LÄNGD 5 METER ENHET-STYCK.
Konstigt att det inte står vilken storlek listen är. På tältet står det 7mm. På många tält finns dubbla lister 6/8mm. Testa innan ni breder ut hela tältet. Det finns adapterlister att köpa om det inte passar.
 
F

F.d. 22252

Guest
Och så finns det folk som tror att det är farligt härnere, mycket som ändrar sej i livet. Hemma faller Sverige sönder och här finns välfärd och trygghet. Hoppas verkligen det blir regeringsbyte innan det är försent det börjar bli elfte timmen nu. Den regering som sitter nu har förrått sverige dessa personer kommer aldrig mer att få någon respekt och kanske bäst att de flyttar någon annanstans för sin egen säkerhet.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Konstigt att det inte står vilken storlek listen är. På tältet står det 7mm. På många tält finns dubbla lister 6/8mm. Testa innan ni breder ut hela tältet. Det finns adapterlister att köpa om det inte passar.
Listen är 9 mm i spåret så jag tror att 7 mm tjederlist ska kunna passa.
Vi vet svaret om några dagar.
Är det tillåtet att lägga upp en säljes annons på Bahia gruppen?
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Och så finns det folk som tror att det är farligt härnere, mycket som ändrar sej i livet. Hemma faller Sverige sönder och här finns välfärd och trygghet. Hoppas verkligen det blir regeringsbyte innan det är försent det börjar bli elfte timmen nu. Den regering som sitter nu har förrått sverige dessa personer kommer aldrig mer att få någon respekt och kanske bäst att de flyttar någon annanstans för sin egen säkerhet.
Här kan du få en nyanserad bild av det du kallar att Sverige faller sönder. Men visst är det idiotiskt att Sverige som enda land i världen tillåter vinst i skolsystemet i den omfattning som sker. Eller betalar miljarder i konsultkostnader vid bygget av nya karolinska. Flera exempel finns säkert. Men vissa saker blir bättre, läs artikeln i dagens Expressen:
LARS LINDSTRÖM: 80 procent av befolkningen har fel i den här frågan
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Med hjälp av statistik kan man bevisa det mesta.
Jag kan inte minnas en enda bilbrand, sprängning eller skjutning när jag bodde i samma hus som liten. Nu sprängs det, eldas bilar eller skjuts varje vecka i närområdet.
Och med så kallad anekdotisk bevisföring så kan man i princip fastslå vilka samband som helst.
Tänk på att i Expressenartikeln används officiell statistik som förstås är verifierbar. Det är inget hittepå.
Och det är väl ändå väldigt bra att en del problem minskar.
 
Senast ändrad:

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.549
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Med hjälp av statistik kan man bevisa det mesta.
Jag kan inte minnas en enda bilbrand, sprängning eller skjutning när jag bodde i samma hus som liten. Nu sprängs det, eldas bilar eller skjuts varje vecka i närområdet.
Det finns förr och så finns det förr. Läste inte artikeln men vill minnas att den statistiken jämförs med hur det såg ut på 1980-90-talet.
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Och därmed är den politiska debatten avslutad.
Idag har jag fått mitt förtält, ska monteras imorgon, varit och köpt två st 95 Ah batterier, sista dagen med 15%rabatt, stått på näsan när jag provade Bengtics nyinköpta SegWay kopia, annars har det inte hänt nåt särskilt idag :)
 

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
9B979F19-D0B7-4DDD-9999-651FC2BAD13E.jpeg
Första kaffegästen i förtältet
16114FEF-AF6E-4FCA-905B-7F8E9067E455.jpeg
Så här ser man ut idag...

98E41501-0B7F-45E5-A01A-2CB924A872C8.jpeg E08E1F17-B0D3-4F29-9F73-C161B8584A18.jpeg B66A4637-2422-4A67-ACAE-A4643322A49A.jpeg
Idag har vi satt upp förtältet, gått och lämnat tillbaka Bengtics sk SegWay. Sen gick vi till Gyllene Måsen och åt en hamburgare Skulle ta ut pengar men glömde föra över till kontot som kortet är kopplat till så det fanns ju inte täckning för beloppet jag skulle ta ut. ”Finns inte täckning för beloppet du valt. Vi behåller kortet av säkerhetsskäl” sa bankomaten! Så nu står jag utan kort. Får skicka över pengar till Åsas kort istället och ta ut pengarna den vägen istället.
 

Bilagor

  • CDFA6209-875F-4A95-B51A-04E80142AEC0.jpeg
    CDFA6209-875F-4A95-B51A-04E80142AEC0.jpeg
    2 MB · Visningar: 107
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen