• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På tal om värmesystem

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 15719

Guest
så fick jag denna tillsänt mig från min käre make som sett ekipaget i Tyresö.

Ingen registreringsskylt men det kanske finns en brevlåda på andra sidan? Typ bredvid entredörren - det ser ju ut som permanentboende?

Undrar vad dom eldar med? Och om det är säkert att sova i den där?

/elisabeth

Bilagor

• 20081127129.jpg
    20081127129.jpg
    1 MB · Visningar: 23
F

F.d. 4879

Guest
Sv: På tal om värmesystem

Ja du Elisabeth... Jag känner igen både "husbilen" med pipa på sidan och som även är smälld baktill. Jag känner även igen "pundarvolvon" till vänster..
Dom bodde några hundra meter från oss tidigare i skogen vid kyrkogården. Som alla andra pundare så skitade dom ner och snodde grejer. Kia och jag gick förbi där i somras och då kom det två schäferhundar skällande medans dom gladeligen skrattade. Kia är livrädd för stora hundar och hon är själv rätt liten. Jag stannade bara och talade om för Kia väldigt högt att jag ska bränna ner skiten! Nej, jag har inte gjort det men vi åkte ett varv runt varje gång jag och polarna åker enduro. Vi har fått varit ifred för dom, antagligen har dom förstått budskapet. Knappast jag som har skrämt bort dom utan kommunen har väl avhyst dom till nåt annat ställe. Tyvärr är dom som herpes, har dom en gång kommit blir man inte av med dom. Det hela är på ren Svenska jävligt sorgligt. Min bror som numera är pensionär var kronofogde för ett par år sedan och fick som uppgift att avhysa dom från parkeringen vid Flatenbadet, han vägrade att göra det (han hade ju ändå försökt att få pension i förtid..). Varför avhysa dom från alla ställen då dom ändå inte har nåt annat stället att bo på en än ny parkering? Jag kan ärligt säga att jag vill inte ha dom som grannar, det har jag haft! Men det sociala kanske borde lyssna på dom och ge dom ett permanent ställe att kunna bo i sina husvagnar och husbilar. Ett ställe där det finns vatten, el och toaletter så dom slipper skita i skogen. Att istället för att avhysa dom överallt så kanske man skulle se till att sophämtning, städning mm fungerade. Dom är så pass utslagna att dom har tappat begreppet om vad ett värdigt liv är och dom kommer knappast att hitta tillbaka igen. Jag kan inte göra nåt mer än att tycka synd om dom, hata dom, bry mig om dom. Kanske politikerna kan göra nåt bättre?

F

F.d. 10115

Guest

Varför har utslagna människor alltid hundar?:confused:

F

F.d. 15719

Guest

Ja, tyvärr, så är det, alltför många kör alternativspåret här i livet.

Och jag vet ingen politiker i majoritet som erkänner varken dagisköer, dåliga vägar eller hemlösa, dessa frågor hanterar man av någon anledning endast under sin oppositionstid.

Som jag ser det finns det både bostäder och jobb till flera av oss. Det finns t ex flera även i min närhet som behållit ettan på söder fast dom egentligen bor med familjen i förorten.

Sen kan vi ju förbjuda övertidsarbete - så blir det nya tjänster och låta folk gå i pension vid 65 - för att släppa in yngre förmågor.

Alla kan ju inte starta eget eller ta miljonlån för att köpa sig bostad!

/elisabeth :wink:
som halkade in på politiken igen - i sin egen tråd he he!

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Varför har utslagna människor alltid hundar?:confused:
En hund visar nästan alltid tillgivenhet till sin husse eller matte. För en del människor är detta den enda kärlek man får. Att det sen ofta är stora blandraser kan bero på prislappen och att det är ett sätt att synas och att "vara någon". Som regel får dom här hundarna ordentligt med motion till skillnad mot många "promenadlimpor".
Calle

F

F.d. 4879

Guest

Så fungerar nog dina och mina djur men här fungerar dom som vapen och larm, ingenting som du och jag vill ha framför soffan i vardagsrummet.

F

F.d. 7569

Guest

Ytterligare ett skäl kan vara att hundarna kan vara ett skydd mot oönskade kontakter med aggresiva främlingar, eller andra i samma situation.

//Roger

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Om jag hade levt under sådana villkor, så hade jag nog gärna sett en sådan hund hemma.
Calle

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Som du skrev "ingenting som du och jag vill ha framför soffan i vardagsrummet."
nej, vi behöver det inte idag, och vi får väl hoppas att ingen av oss hamnar i den situationen.
Calle

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Bra med hund? Vi övernattade på Möllstorps camping 25/9, vid ettiden på natten var det liv utanför vår bil, vi trodde det var någon som anlände sent och letade plats men det var ett gäng som var där av andra skäl, sakletare förmodligen dom drog bara ur elkabeln till vår bil, sedan ägnade dom sig åt något annat och försvann sedan samma väg ut som dom kom in genom den stängda bommen. Vi anmälde på morgonen till receptionen och stack tidigt så vi fick inte höra vad dom ställt till med. När dom smög omkring utanför vår bil kändes det bra med en stor bullterrier som backup.
/Åke

F

F.d. 4879

Guest

Varför ska man ha en hund som försvar, räcker det inte med att missbrukarna ofta har det? Vi har andra grejer i bilen istället och tänker inte säga vad det är. Men det känns så fel att ha en fyrbent familjemedlem som andra ska hata för att den har blivit lärd att vara sådan..

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Vi har haft olika hundar i 40år, inte för att vi vill skrämma andra utan som sällskap. Dom sista tre har varit bullterrier som är en mycket vänlig ras som tycker om alla, djur och människor men som av av många uppfattas som farlig för sitt förflutna på 1800-talet som kamphund: Vi hade denna ras långt före kamphundsdebatten startade och fastnade för den. En bonus med en sådan hund är att okunniga tror den är farlig' Vi klarade oss ur en farlig situation i Norge , ett då förväntat överfall som avbröts tack vare den. Vi har seglat i 40år men är nybörjare med vår enkla husbil som vi köpt för att se om detta är någonting för oss.
/Åke

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen