Sv: På tal om värmesystem
Ja du Elisabeth... Jag känner igen både "husbilen" med pipa på sidan och som även är smälld baktill. Jag känner även igen "pundarvolvon" till vänster..
Dom bodde några hundra meter från oss tidigare i skogen vid kyrkogården. Som alla andra pundare så skitade dom ner och snodde grejer. Kia och jag gick förbi där i somras och då kom det två schäferhundar skällande medans dom gladeligen skrattade. Kia är livrädd för stora hundar och hon är själv rätt liten. Jag stannade bara och talade om för Kia väldigt högt att jag ska bränna ner skiten! Nej, jag har inte gjort det men vi åkte ett varv runt varje gång jag och polarna åker enduro. Vi har fått varit ifred för dom, antagligen har dom förstått budskapet. Knappast jag som har skrämt bort dom utan kommunen har väl avhyst dom till nåt annat ställe. Tyvärr är dom som herpes, har dom en gång kommit blir man inte av med dom. Det hela är på ren Svenska jävligt sorgligt. Min bror som numera är pensionär var kronofogde för ett par år sedan och fick som uppgift att avhysa dom från parkeringen vid Flatenbadet, han vägrade att göra det (han hade ju ändå försökt att få pension i förtid..). Varför avhysa dom från alla ställen då dom ändå inte har nåt annat stället att bo på en än ny parkering? Jag kan ärligt säga att jag vill inte ha dom som grannar, det har jag haft! Men det sociala kanske borde lyssna på dom och ge dom ett permanent ställe att kunna bo i sina husvagnar och husbilar. Ett ställe där det finns vatten, el och toaletter så dom slipper skita i skogen. Att istället för att avhysa dom överallt så kanske man skulle se till att sophämtning, städning mm fungerade. Dom är så pass utslagna att dom har tappat begreppet om vad ett värdigt liv är och dom kommer knappast att hitta tillbaka igen. Jag kan inte göra nåt mer än att tycka synd om dom, hata dom, bry mig om dom. Kanske politikerna kan göra nåt bättre?