• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På tal om reklam i tv.

F

F.d. 55456

Guest
Jag har vid flera tillfällen försökt att undvika reklamavbrotten som förekommer i de reklamfinansierade kanalerna, men det misslyckas nästan alltid det ligger reklam i samtliga kanaler vid samma tid. Man frestas dra slutsatsen att det är en kartellbildning bakom, och mig veteligt är sådana förbjudna i både Svensk och EU-lagstiftningen.
MVH Bjarne
:mh4:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På tal om reklam i tv.

Problemet har 2 hovedårsaker - først det at en legger sendeplanen for at seerne lett skal huske å slå på sine mottakere. Typisk hele og halve timer, til nød kvarter. Den andre årsaken er mer subtil - serier og tv-filmer produseres med posisjoner for reklamavbrott, det samme gjør en med direkte sendinger fra sportsarenaer - legg merke til opptakene som kommer i Diamond Leage sendingen på STV, dette er programsatte pozizjoner for sending av reklam.

Skal du unngå reklam så trenger du å se sendingene fra reklamkanalene via er PVR med filter og starte passe mye forsinket.

En serie-episode har normalt en effektiv sendetid på 50 - 55 minutter, men enkelte kanaler strekker dette til 60 - 90 eller 120 minutter. Såpe seriene fra USA har effektiv sendetid 35 minutter som strekkes til en time med såpereklamer (i USA).

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag brukar spela in intressanta program på reklamkanalerna så jag sedan kan hoppa över reklamen.

Jag blir också alltmer irriterad när jag besöker butiker som spelar reklamradio på hög volym ofta med personal i övre tonåren. Då passar Jappes uttryck "giv mig styrka", eller "ur led är tiden" eller om det var "ur tid är leden"!

F

F.d. 53308

Guest

De borde ju vara programkanaler med reklaminslag, men som utbudet på reklamkanalerna är nu är det ju renodlade reklamkanaler med programinslag här och där.

Och ett bevis på att reklamen är viktigare än själva programmen är ju när sändningstiderna inte hålls bara för att de skall hinna visa femtioelva reklaminslag först :(( Verkar som att det finns en hel del som börjar tröttna på all denna reklam och söker sig till andra kanaler elr hittar andra sätt att titta och överger reklamkanalerna helt.

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Ja jag hör också till dem som suckar och svär över den förb.-e reklamen. Men måste högst motvilligt erkänna att när vi ser en långfilm på Tv1 eller 2:an, ja då blir jag både kaffesugen och pissnödig!!!
// Göte J

D

Deleted member 11118

Guest

Jag gillar inte reklam, spelar in filmer tar sedan bort reklamen och kan se filmen utan reklam. Vi kommer nog aldrig bli av med reklam den betalar ju programmet.

F

F.d. 52908

Guest

Ja man blir så trött på dessa upprepade reklamer. Vitaepro är nog värst, Strand och Louise är numera mer kända för att mumsa på tillskottet än den sport de var bra på. Att de bara ställer upp på skräpet.
/Sören

Toppen