• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Det där tror jag är Tuletornen i Sundbyberg?
(Har bara läst om dem i en tidning - inte sett dem i verkligheten...)
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Helt riktigt MaJe! Mina ledtrådar!
Nr 1. Två likadan hus = Tvillingtorn ; Nr 2. Sven-Bertil Taube = I framförandet av refrengen i Ulf Peder Olrogs visa sjunger Sven-Bertil: -Se Sundbyberg och sedan dö, möte våren... ; Nr 3. Stor skog = Stadsdelen Storskogen i Sundbyberg där Tuletornen finns.
Var så god! Spåret är Ditt!
//Kjell
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Jag fick jobba lite för att hitta det. Visste inte vad Ö-vik var. Här har jag bott. Glömde min egen handduk på rummet.

Jag tror att 80% av husbilsåkarna har kört förbi någongång. Var är det?

1585831553694.png
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Har aldrig haft anledning att köra förbi Snogeholms slott men har däremot sett det på bild i en broschyr om Skåneleden som låg i ett broschyrställ någonstans. Kommer dock inte ihåg var men antar att det var i Lund.
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Tack, Kenth! Skåneledsbroschyren tittade vi nog i under en Munkmarknad i Ystad, så Lund var nog en helt fel minnesbild.
Nåväl! Nu byter vi position till ett ställe där vi hittade denne filur/figur. Var?
//Kjell
IMG_2384.jpg
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Antar att det högst sannolikt inte är många av dem som kört E 45:an som noterat Vojmåns Camping mellan Vilhelmina och Storuman då blåst förbi där.
Lägger därför Vojmån till handlingarna och testar en annan "avkrok" som förhoppningsvis någon känner igen.
Var kan denna vy beskådas månntro?
//Kjell
B9BE2CFC-0C66-49F3-8A90-27C27D16BD31_1_201_a.jpeg
 
Toppen